Awans do Mistrzostw Wojewódzkich w Warcabach Klasycznych

7 marca 2020 r. w Szkole Podstawowej nr 6 w Pile odbyły się Igrzyska Dzieci w Warcabach Klasycznych Powiatu Pilskiego. Turniej rozgrywany był systemem szwajcarskim na dystansie 7 rund i był podzielony na kategorie dziewcząt i chłopców. Czwórka najlepszych dziewcząt oraz chłopców walczyła o awans do mistrzostw wojewódzkich.

W turnieju dziewcząt uczestniczyło 18 zawodniczek. Naszą szkołę reprezentowały Martyna Wypchło i Zuzanna Pawlak. Po emocjonującej grze do ostatniej partii 2 miejsce zajęła Martyna Wypchło, 13 miejsce zajęła Zuzia Pawlak.

W kategorii chłopców uczestniczyło 20 zawodników. Reprezentowali nas Mateusz Szwemin oraz Oskar Żelichowski. Po bardzo dobrej grze, Mateusz Szwemin zajął 4 miejsce, a Oskar Żelichowski 12 miejsce.

Awans do mistrzostw wojewódzkich uzyskali: Martyna Wypchło oraz Mateusz Szwemin.

Naszym reprezentantom gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

                                                                                                    Paweł Bęben

Szkolne mistrzostwa w warcabach

W piątek 6 marca 2020 roku odbyły się szkolne mistrzostwa w warcabach. Udział w turnieju wzięło aż 36 uczniów z klas 1-8. Najlepsze wyniki osiągnęli:

  1. Martyna Wypchło z klasy 6c,
  2. Jakub Pruszinski z klasy 8a,
  3. Zuzanna Pawlak z klasy 6a.

Organizatorami turnieju byli: p. Monika i Paweł Bębnowie oraz p. Mateusz Pazdej.

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<

 

Czytam z klasą lekturki spod chmurki

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”, a zarazem ogólnopolskiego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III, klasa II C zrealizowała i ukończyła II moduł spośród III modułów – „Zwierzęce lekturki spod chmurki” w skład którego wchodziły takie zadania jak:

– przeczytanie lektury pt. „O psie, który jeździł koleją” Romana Pisarskiego oraz uzupełnianie lekturnika – w lekturnikach dzieci uzupełniały m. in. metryczkę książki, opisywały i narysowały głównego bohatera oraz swoją ulubioną scenę z książki, układały w grupach plan wydarzeń i wykonały samoocenę;

– zorganizowanie w szkole zbiórki karmy dla psów i kotów oraz przekazanie jej do pobliskiego schroniska;

– zorganizowanie wycieczki do Przychodni Weterynaryjnej „As” w Pile w celu poznania pracy weterynarza, właściwej opieki nad zwierzętami oraz zwiedzenia przychodni od środka. Dzieci zostały oprowadzone po takich gabinetach jak: gabinet zabiegowy, laboratorium i gabinet stomatologiczny. Uczniowie mogli obserwować przez mikroskop pasożyta oraz kroplę krwi.  Zobaczyli również urządzenia do prześwietlania – rtg, usg oraz zdjęcia pieska od wewnątrz, a także inkubator. Uczniowie mogli także dotykać narzędzi chirurgicznych i ważyć się na ogromnej, wbudowanej w podłogę wadze. Dzieci były bardzo zadowolone z wizyty i słuchały z ogromnym zainteresowaniem;

– zorganizowanie klasowego konkursu głośnego czytania pt. „O psie, który jeździł koleją”.

W konkursie tym, wzięło udział 13 uczniów, którzy wykazali się odwagą i chęcią pochwalenia się na forum klasy swoją umiejętnością czytania. Na początku konkursu, uczniowie wylosowali fragment tekstu z rozdziału przeczytanej lektury, a następnie czytali go na głos. W konkursie tym zwyciężyła A. Jachocka, która przeczytała tekst bezbłędnie, drugie miejsce zajął Sz. Mańkowski, a trzecie Wiktoria Połowniak. Wszystkie dzieci zostały obdarowane dyplomami, książeczkami oraz lizakami za udział w konkursie.

Za zrealizowanie powyższych zadań, klasa II C otrzymała dyplom potwierdzający zrealizowanie II modułu ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”.

  M.Bęben                      

>>zobacz zdjęcia<<

II c w pracowni hafciarskiej

5 marca klasa II C wybrała się na wycieczkę do pracowni haftu komputerowego firmy „Concept” w Pile w celu poznania pracy hafciarki komputerowej oraz zwiedzania pracowni hafciarskiej. Dzieci poznały tam etapy powstawania haftu komputerowego na misiu. Zobaczyły między innymi jak się projektuje wzór napisu przy pomocy odpowiedniego oprogramowania do projektowania graficznego, jak się haftuje napis na misiu przy pomocy przemysłowej hafciarki, która umożliwia haftowanie 12 kolorami nici jednocześnie oraz jak się zszywa misia za pomocą maszyny do szycia. Uczniowie mogli na koniec sami wypchać go silikonową watą. Na zakończenie dzieci wręczyły Pani Dorocie Lewandowskiej podziękowanie i słodki upominek, a w zamian dostały pięknego, dużego misia z wyhaftowanymi na brzuszku imionami dzieci z klasy.

M. Bęben

>>zobacz zdjęcia<<

Ogólnopolski projekt na platformie eTwinning

Uczniowie klasy 6 a od kilku miesięcy biorą udział w ogólnopolskim projekcie pt. „Oswajamy lektury szkolne”. Wśród wielu działań zajmują się m.in. redagowaniem bloga, na którym dzielą się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zajęć, ale też czerpią inspirację z zapisów swoich projektowych kolegów. Link do bloga znajduje się poniżej. Zapraszamy do lektury. 🙂

https://oswajamylektury.blogspot.com/  

I. Bartol

Zdrowie na talerzu

W środę 4 marca na lekcji wychowawczej uczniowie klasy 4 a podjęli się przygotowania zdrowego posiłku. Pracując w 5 grupach przygotowali drugie śniadanie z przyniesionych produktów. Kroili pomidory, ogórki, cebulę, szczypiorek  i wykorzystali różne zioła, które zasiali trzy tygodnie wcześniej. Podczas wspólnego posiłku wszyscy z apetytem zjedli przygotowane kanapki. Taka lekcja bardzo się wszystkim podobała.

M.Zięcik

>>zobacz zdjęcia<<

Finał Szkolnej Ligi Piłkarzykowej

W środę 4 marca 2020 roku odbyły się finały szkolnej Ligi Piłkarzykowej. Wzięło w nich udział 25 najlepszych z 70 drużyn. Razem z eliminacjami rozegrano 250 spotkań.

W kategorii dziewcząt najlepsze okazały się:

1. Kinga Hinc oraz Patrycja Bak z klasy 8 a,

2.Zuzanna Pawlak oraz Aleksandra Nowak z klasy 6 c,

3.Zosia Berndt oraz Martyna Pytlarz z klasy 5 a.

Natomiast w kategorii chłopców:

  1. Mateusz Świderski oraz Szymon Hagedorn z klasy 6 a,
  2. Hubert Makowski oraz Bartosz Rydelski z klasy 7 c,
  3. Marcin Hływa oraz Miłosz Jakubczyk z klasy 6 b.

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<

Dzień Kobiet w IV a

We wtorek 3 marca z okazji Dnia Kobiet klasa 4 a wybrała się do Jump Extreme. Uczniowie korzystali z wielu atrakcji, które były dla nich przygotowane. Wykonywali różne ewolucje skacząc na trampolinach i do basenów wypełnionych  kolorowymi gąbkami i piłeczkami, bawili się w chowanego, grali w zbijaka, koszykówkę i mini-siatkówkę. Miłośnicy szybkiej jazdy zjeżdżali na 20 metrowym torze snowtubingowym, kończącym się lądowaniem na poduszce powietrznej.  Wszyscy chętnie korzystali z parku linowego, gdzie mieli do wyboru 7 zróżnicowanych tras o różnym stopniu trudności zawieszonych 5 metrów nad poziomem trampolin. Była to doskonała zabawa i okazja do integracji klasy.

M. Zięcik

>>zobacz zdjęcia<<

Wiedza o społeczeństwie po angielsku

We wtorek, 3 marca 2020 roku odbyły się dwie lekcje otwarte wiedzy o społeczeństwie z elementami języka angielskiego w klasie 8 b oraz 8 c przeprowadzone przez p. Mateusza Pazdeja. Mogli ją obserwować wszyscy pracownicy szkoły oraz chętni rodzice. Dotyczyła ona kwestii związanych z mass mediami oraz opinią publiczną. Uczniowie z wielkim zapałem rozwiązywali każde zadanie, a także aktywnie uczestniczyli w zajęciach. W najbliższym czasie odbędą się kolejne takie interdyscyplinarne przedsięwzięcia, ponieważ są świetną metodą pozwalającą na ukazanie wieloaspektowości nauki oraz uatrakcyjnienia zajęć. Zapewne młodzież już nie może się doczekać!

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<

Szkolny Klub Debat Oksfordzkich

W drugiej połowie lutego 2020 roku Szkolny Klub Debat Oksfordzkich uczestniczył czynnie w dwóch debatach oksfordzkich, które odbyły się w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Pile

Tezy debat:

21.02.2020 r. – Wprowadzenie obowiązkowej matury z matematyki było błędem.

28.02.2020 r. – Nie ma dziś pamięci historycznej bez nowoczesnych mediów.

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<

 

Zwycięstwo naszych siatkarek

W minioną sobotę, 29 lutego nasze szkolne siatkarki rozegrały turniej eliminacyjny Mistrzostw Powiatu w piłce siatkowej rocznika 2005-2006.

W ostatnim meczu, po zaciętej walce, dziewczęta pokonały w tie breaku drużynę z SP 11 uzyskując awans do finałów powiatu z 1 miejsca w grupie.

Skład zespołu: Julia Och, Dominika Powałka, Patrycja Bak, Julia Szprejda, Oliwia Kłosińska, Vanessa Popielas, Weronika Szumska, Dominika Szulc, Anna Kowalska, Wiktoria Kamba-Kibatshi, Laura Bońka, Kinga Kłygo i Maja Nowak.

Gratulujemy zwycięstwa i życzymy szczęścia w finale, który odbędzie się już w najbliższym czasie 🙂

M. Szwagierczak

Warsztaty fotograficzne w I c

28 lutego sala klasy I c zamieniła się w studio fotograficzne. Uczestniczyliśmy w warsztatach fotograficznych podczas których mogliśmy zobaczyć stare aparaty, które mają 100 lat, stare zdjęcia oraz poznać nazwy atrybutów fotografa. Dodatkowo, każdy zamienił się w fotografa lub modela. Było bardzo ciekawie.

A. Skrypak-Schiller

>>zobacz zdjęcia<<

Kartkówka inna niż zwykle

Uczniowie klasy 6 b  sprawdzali swoją wiedzę inaczej niż zawsze. Kartkówka przybrała inną formę, ponieważ polecenia zostały ukryte pod kodami qr. Zadaniem uczniów było odszukanie kodów rozmieszczonych po całej sali, zeskanowanie ich i zapisanie odpowiedzi na swoich kartkach. Ta forma sprawdzania wiadomości bardzo spodobała się uczniom. Uświadomiła im, że gospodarowanie czasem odgrywa ważną rolę w tego typu zadaniach. 

H. Sekuterska-Nowak

>>zobacz zdjęcia<<

Najpiękniejsze Jajko Wielkanocne

Zapraszamy do udziału w konkursie „Najpiękniejsze Jajko Wielkanocne”.

WARUNKI UCZESTNICTWA:

  1. 1.Konkurs przeznaczony jest dla wszystkich uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 im. Dzieci Polskich w Pile.

 

  1. 2.Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wykonanie „wielkanocnego jajka” – ozdobienie plastikowego lub styropianowego jajka dowolną techniką plastyczną, kierując się tematem konkursu. Liczy się kreatywność, różnorodność technik plastycznych oraz pomysłowość. Powinno być umieszczone w koszyku lub doniczce. Całość musi mieć minimalnie 15 centymetrów wysokości.

 

  1. Do pracy należy dołączyć kartę informacyjnązawierającą dane autora (imię i nazwisko oraz klasę – ważne jest, aby była odpowiednio przymocowana).

 

  1. Każdy z uczestników może wykonać tylko 1 jajko wielkanocne.

 

  1. Prace należy dostarczyć do biblioteki szkolnej przy ul. Kujawskiej do 6 kwietnia 2020 roku!

Szkolny Samorząd Uczniowski

Lekcja ciszy

Lekcja ciszy. Kolejne ulubione zajęcia Montessori podczas których uczniowie klasy I c ćwiczą koncentrację, maja czas do namysłu, zatrzymania się i odpoczynku od hałasu. Dzieci po lekcji ciszy są rozluźnione i radosne.

A. Skrypak -Schiller

>>zobacz zdjęcia<<

Skrzynka z listami

Uczniowie klasy 4 a odebrali dzisiaj listy od zaprzyjaźnionej klasy ze szkoły podstawowej z Przeźmierowa. Radość z otrzymanej przesyłki była wielka. Dzieci były zachwycone treścią oraz wykonaniem. Niektórzy otrzymali wraz z listem rysunek, plakat lub naklejkę. Naszą paczkę z listami wysłaliśmy od razu po powrocie z ferii. Mamy nadzieję, że nasze listy też wywołały uśmiechu na twarzach naszych rówieśników z Przeźmierowa. 

H. Sekuterska-Nowak

>>zobacz zdjęcia<<

Wychodzimy na miasto

W ramach projektu w przyszłym tygodniu wybierzemy się do Zespołu Szkół nr 3 i Zespołu Szkół Budowlanych, aby przejrzeć stare kroniki szkolne w poszukiwaniu informacji o byłym nauczycielu a nawet Dyrektorze tych jednostek tzn. Panu Bogdanie Tobole. Aby umówić się na tą wizytę, wyruszyłem wraz z 3-osobową delegacją dziewcząt Julią, Natalią i Zuzią do  Dyrekcji  tych szkół. Całość rozmowy prowadziła Julia wspierana dzielnie przez pozostałe dziewczynki. Muszę powiedzieć, że jestem pełen podziwu dla całej delegacji. Dziewczynki znów stanęły na wysokości zadania, a rozmowy prowadziły bardzo profesjonalnie. Panie V-ce Dyrektor były pod dużym wrażeniem umiejętności pertraktacji i odwagi uczennic klasy 5B. Oczywiście udało się dopiąć swego i obie wizyty mamy umówione na środę i czwartek w przyszłym tygodniu. 

PMT

Liga Piłkarzykowa

W środę 26 lutego odbyły się eliminacje szkolnej Ligi Piłkarzykowej. Wzięło w nich udział 70 drużyn. Do kolejnego etapu awansowało 25 zespołów. Finały odbędą się 4 marca 2020 roku o godz. 15:30 na szkolnym holu.

 

 

  1. Hubert Makowski i Kamil Dmitroca
  2. Liliana Szklarek i Marcelina Michno
  3. Zosia Berndt i Martyna Pytlarz
  4. Marcin Hływa i Miłosz Jakubczyk
  5. Mateusz Świderski i Szymon Hagedorn
  6. Zuzanna Główczewska i Maja Szymańska
  7. Weronika Panasiuk i Milena Hryceńko
  8. Nikodem Martin i Samuel Bońka
  9. Kacper Wróblewski i Daniel Ciesielski
  10. Kajetan Wróblewski i Piotr Kopytowski
  11. Jakub Pigłowski i Filip Podkowa
  12. Angelika Majka i Samanta Hryncewicz
  1. Wiktoria Jastrzembska i Nadia Zurman
  2. Aleksandra Nowak, Zuzanna Pawlak i Paulina Frydryszek
  3. Marta Manowska, Sandra Wańczak i Nadia Wańczak
  4. Ksawery Lorenz i Paweł Kaczor
  5. Marcel Raczyński i Piotr Kurek
  6. Kinga Hinc i Patrycja Bak
  7. Julia Szprejda i Jakub Pruszinski
  8. Mikołaj Skarbiński i Kacper Bykowski
  9. Agata Kaczor i Zuzanna Doligała
  10. Wiktoria Piotrowska i Vanessa Piotrowska
  11. Jasmine Aumeller i Klaudia Piotrowska
  12. Kacper Walczak i Kacper Szwerkolt
  13. Oskar Adamczuk i Karol Barabasz

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<

Szkolna Liga Szachowa dla klas I-III

25 lutego w naszej szkole odbyła się „Szkolna Liga Szachowa – luty” dla klas I-III. W turnieju tym uczestniczyło ośmioro zawodników. Turniej rozegrany został systemem kołowym. Pierwsze miejsce w kategorii chłopców zajął Marcel Zawada, drugie Mateusz Szwemin, a trzecie Borys Wójcik. W kategorii dziewcząt pierwsze miejsce zajęła Magdalena Szwedowicz, drugie miejsce Nikola Kwiatkowska oraz trzecie Aleksandra Jachocka. Pozostałe osoby, które wzięły udział w turnieju to: Aleksander Duljasz i Zuzia Szwedowicz.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy sukcesów.

P. i M. Bęben

>>zobacz zdjęcia<<

Chemia inaczej

21 lutego uczniowie naszej szkoły i zaproszeni goście z SP 2 i SP 12 wzięli udział w niesamowitych warsztatach chemicznych. Przez dwie godziny wykonywali szereg zaskakujących eksperymentów pod okiem szalonego pana Łukasza i pana Piotra z Centrum Chemii w Małej Skali z Torunia. Uczniowie przeprowadzili destylację zielonej mieszaniny, pojawiły się też kolorowe płomienie wykorzystywane przy identyfikacji jonów metali.Wszyscy byli zachwyceni tak niecodziennym spotkaniem z nauką, któremu towarzyszyły salwy śmiechu oraz solidna porcja wiedzy.

>> zobacz zdjęcia <<

J.Blajchert

Mali poeci z 3 c

Uczniowie klasy 3c uczestniczyli w wyjątkowo ciekawych zajęciach w Powiatowej i Miejskiej Bibliotece Publicznej. Na wstępie, prowadząca zajęcia przedstawiła dzieciom dzieje książki, opowiedziała o kolejnych etapach jej powstawania, przybliżyła dzieciom zawód korektora książki i redaktora. Następnie zaprosiła uczniów do stworzenia własnej klasowej książki. Trzecioklasiści z zapałem przystąpili do pracy. Musieli wykazać się niezwykłą kreatywnością. Oprócz wykonania ilustracji do książki uczniowie musieli jeszcze tworzyć „na gorąco” strofy na dany temat. W efekcie stworzyli klasowe dzieło „Rany Julek! O tym jak my z 3c zostaliśmy poetami” na bazie oryginalnej książki Agnieszki Frączek „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”. Dumni artyści gotową pracę zabrali do swojej klasy i umieścili w widocznym dla wszystkich, można rzec, honorowym miejscu, tak aby przypominała im zawsze o tym, że w każdym z nas drzemie ukryty talent.

K. Kołodziej

>>zobacz zdjęcia<<

Cztery pory roku czyli o sezonowości w kuchni

Uczniowie klas I – III również w II okresie nauki szkolnej uczestniczą w zajęciach, których celem jest kształtowanie nawyków prawidłowego i świadomego żywienia. Wszystko to dzieje się w ramach Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu”. W tym tygodniu dzieci zajmowały się zagadnieniem sezonowości w kuchni, czyli warzywami i owocami charakterystycznymi dla określonych pór roku.

Dzieci doskonale wiedzą, że warzywa i owoce należy jeść przez cały rok, każdego dnia. Oczywiście najlepiej jeść te, na które akurat jest sezon. Zdają sobie również sprawę z tego, że o świeże warzywa i owoce najtrudniej jest zimą. Jednak można sobie z tym poradzić, przygotowując przetwory lub mrożonki.

Właśnie podczas tych zajęć poznały zalety korzystania z mrożonek i przetworów poza sezonem, bowiem mrożone warzywa i owoce zachowują większość witamin i składników mineralnych. Dzieci opowiadały, jakie przetwory są robione w ich domach, jakie lubią najbardziej. Próbowały wyjaśnić, co można jeszcze zrobić, by jedzenie dłużej nadawało się do spożycia. Nie zabrakło oczywiście4 Marchwianowych ciekawostek, czyli ciekawych rzeczy o nietypowych sezonowych warzywach. Jednym z nich jest topinambur, czyli słonecznik bulwiasty – roślina z Ameryki Północnej, którą w Polsce uprawia się od ok.1730 roku. Jego jadalną częścią są bulwy, które mają słodki smak i wiele cennych właściwości. Topinambury można piec, gotować lub zrobić z nich pyszne puree.

W końcowej części zajęć dzieci pracując w grupach wykonały plakat- wyklejankę „Kalendarz warzyw i owoców sezonowych” z podziałem na pory roku lub miesiące.

M. Prus

>>zobacz zdjęcia<<

Lekturowanie na dywanie

21 lutego w ramach rozwijania kompetencji czytelniczych oraz rozpowszechniania czytelnictwa, klasa III a wzięła udział w zajęciach pod hasłem „ Lekturowanie na dywanie”. Do czytelni zaprosiliśmy pracownika szkoły panią Joannę Podgórską Kędziorę, która przeczytała dzieciom piękną baśń H. Ch. Andersena pt.: ,,Królowa śniegu”. Wysłuchanie tej ciekawej baśni, której akcja rozgrywa się w krainie zimna i lodu, i w której dobro wygrywa ze złem spowodowało, że trzecioklasiści wypowiadali się z przejęciem na temat lektury i postanowili również przeczytać kolejne baśnie H. Ch. Andersena.      

L.Kozera          

>>zobacz zdjęcia<<

Wywiad z p. Piotrem Tobołą

W ramach projektu udało nam się w ostatni czwartek przeprowadzić wywiad z p. Piotrem Tobołą. Jest to syn naszego bohatera. Pan Piotr jest prezesem dużej pilskiej firmy „Termotech”. Zaprosił nas na wywiad do siedziby swojej firmy. Od początku spotkania atmosfera była bardzo ciepła. Sam wywiad udało się przeprowadzić zgodnie z wcześniejszymi założeniami. Dowiedzieliśmy się potrzebnych do projektu informacji dotyczących rodziny i życia zawodowego p. Bogdana Toboły. Pan Piotr opisał swojego ojca jako bardzo pracowitego człowieka, wszechstronnie uzdolnionego i posiadającego wiele pasji. Dowiedzieliśmy się też, jak wiele sławnych pilskich obiektów istniejących do dziś powstało przy udziale naszego bohatera. Poza reportażem zebraliśmy też informacje potrzebne do drzewa genealogicznego rodziny, którą badamy. W kolejnym kroku rozpoczniemy tworzenie drzewa genealogicznego. Zaczniemy się przygotowywać do odnalezienia miejsca pochówku p. Bogdana i miejsc związanych z jego osobą na terenie naszego miasta.

> zobacz reportaż <<

Zajęcia terenowe z biologii

19 lutego klasa 5 B uczestniczyła w zajęciach edukacyjnych z biologii w Nadleśnictwie Zdrojowa Góra. Pani leśniczy Anna Kałka zapoznała uczniów z wieloma gatunkami zwierząt i roślin chronionych, pokazała w jaki sposób las budzi się po zimie, nauczyła korzystania z klucza do rozpoznawania roślin. Uczestnicy zajęć obserwowali przyrodę przez mikroskopy w formacie 3D. Wycieczka zakończyła się przy ognisku, pieczeniem kiełbasek. Mimo nienajlepszej pogody wszyscy wracali bardzo zadowoleni z przyjemnie i pożytecznie spędzonego czasu.

J. Górski

>>zobacz zdjęcia<<

Scottie Go!

W środę 19 lutego uczniowie klasy 4 a wraz z wychowawcą panią Mirosławą Zięcik wzięli udział w  zajęciach z kodowania pod hasłem „Scottie Go”. Zajęcia odbyły się w Bibliotece Pedagogicznej, poprowadziła je pani Barbara Moskal, pracownica biblioteki. Sottie Go to innowacyjna  gra skonstruowana na zasadzie połączenia tradycyjnych puzzli z nową technologią wykorzystującą aplikacje AR poprzez skanowanie za pomocą smartfonów, tabletów czy komputerów stacjonarnych wyposażonych  w kamerkę. Wraz z dobrym kosmitą Scottiem, uczniowie klasy 4 a wędrowali po Europie i  rozwiązywali kolejne zadania algorytmiczne o różnym stopniu trudności. Naukę zaczęli od podstawowych sekwencji jakimi są kroki, obroty czy chodzenie wstecz. W kolejnych poziomach przeszli do przenoszenia przedmiotów, wprowadzali pętle, warunki. Dzieci uczyły się jak napisać krótką i jasną instrukcję, a przy okazji kształciły liczne kompetencje np. matematyczne, czy komunikacyjne. Kształtowały również umiejętności w zakresie analitycznego i logicznego myślenia, rozumowania algorytmicznego, precyzyjnego prezentowania myśli czy pomysłów, właściwego planowania, rozwiązywania problemów, współpracy w grupie i pracy zespołowej. Zajęcia były bardzo ciekawe, z niecierpliwością czekamy na następne, które odbędą się w marcu.

M. Zięcik

>>zobacz zdjęcia<<

Warto czytać! Debata Oksfordzka

We wtorkowe popołudnie 18 lutego w sali nr 3 członkowie szkolnego klubu debat oksfordzkich toczyli ożywiony dyskurs dotyczący wartości czytania. Z satysfakcją można było posłuchać ich argumentacji!Wszyscy uczestnicy bardzo angażowali się w debatę oraz z zapałem bronili swego stanowiska względem omawianych zagadnień.

Pod koniec spotkania nikt nie miał wątpliwości, że czytanie ma wszechstronny wpływ na człowieka i – przynajmniej wśród naszych uczniów – ma ono przyszłość!

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<