Na początku czerwca gościliśmy w szkole rodziców przyszłorocznych uczniów klas pierwszych. Na spotkaniu poprosiliśmy gości o wyrażenie opinii na ważne dla nas tematy związane z diagnozowaniem potrzeb rodziców w kwestii wychowania dzieci i młodzieży.
Rodzice z ochotą i twórczo przystąpili do pracy w grupach. Dyskutując, zgłaszali swoje propozycje w trzech obszarach. Potem wybrani przedstawiciele grup zaprezentowali wyniki prac. Oto one:
- Szkoła przygotowuje ofertę wychowawczą zawartą w programie wychowawczo – profilaktycznym. Dla rodziców najważniejsze w wychowaniu dzieci jest:
– rozwijanie zainteresowań,
– dyscyplina, konsekwencja i obowiązkowość,
– cierpliwość, wyrozumiałość i akceptacja,
– samodzielność (pomoc w jej osiąganiu),
– pomoc w rozwiązywaniu problemów i pokonywaniu słabości,
– odkrywanie talentów i pomoc w ich rozwijaniu,
– tolerancja i wzajemna pomoc,
– dostarczanie dobrych wzorców ,
– kształtowanie poczucia własnej wartości,
– współpraca domu ze szkołą.
- Dobra szkoła edukacyjnie, to szkoła, która… (wyobrażenie rodziców o dobrej szkole):
– bezpieczna, przyjazna i otwarta,
– osiągająca szeroko rozumiane sukcesy,
– nowoczesna i ucząca przez zabawę,
– posiadająca wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną,
– dobra baza dydaktyczna,
– specjaliści do zadań specjalnych,
– wspierająca ucznia i reagująca na jego potrzeby,
– potrafiąca komunikować się z rodzicami,
– zapewniająca równe traktowanie dzieci.
- Co rodzice mogą zaoferować szkole. Rola i zadania dla rodzica (pomysły):
– pomoc w organizowaniu imprez klasowych i szkolnych np. wyjazdy,
– ścisła współpraca z wychowawcą,
– systematyczna obecność na zebraniach,
– kontynuacja w domu zadań i pomoc dziecku w edukacji,
– otwartość na nowe pomysły i drzwi otwarte szkoły,
– prezentowanie swoich pasji.
Dziękujemy Rodzicom przyszłorocznych klas pierwszych za ich aktywność i zaangażowanie.