Witaminowa bomba
W ramach Programu dla Szkół uczniowie klasy I c omawiali co powinno się jeść i jak często. Efektem lekcji było przygotowanie piramidy zdrowego żywienia promującej zdrowy sposób odżywiania. Uczniowie rozmawiali o witaminach oraz zdrowym odżywianiu. Nauczyli się jak dozować pokarmy, jakich produktów powinny spożywać najwięcej, a jakich mniej. Uczniowie zrozumieli, że należy ograniczyć słodycze, a napoje gazowane zastąpić wodą lub sokiem. Na sam koniec każdy wypił „bombę witaminową”, czyli świeżo przygotowany sok owocowo – warzywny. Był pyszny!!!
A. Skrypak-Schiller
Młodsi sprawdzają czy starsi tabliczkę mnożenia znają
4 października odbył się IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. W naszej szkole również świętowaliśmy ten dzień pod hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”. Uczniowie klasy 7 a sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia wśród całej społeczności uczniowskiej oraz pracowników szkoły. Pani dyrektor M. Orlińska również została poddana testowi i przeszła go śpiewająco :):):). W czasie przerw uczniowie mogli się zrelaksować przy układaniu puzzli z tabliczką mnożenia lub rozwiązując zadania obrazkowe. Dużą popularnością cieszyła się patyczkowa gra „Kaboom”, oczywiście również z tabliczką mnożenia. Całości towarzyszył dobry humor, świetna zabawa i słodki poczęstunek.
Diana Giełczyk
Światowy Dzień Zwierząt
Dzisiaj 4 października obchodzimy światowy dzień zwierząt. Chcemy przypomnieć, że świat bez nich byłby smutny, a one same są ludziom potrzebne do życia.
Dbajmy o zwierzęta – te nasze w domu, na podwórku i te na wolności, w lasach. Nie bądź obojętny, kiedy dzieje się im krzywda!. Reaguj!!!
Każdy z nas może wesprzeć naszą akcję pomocy zwierzakom.
Odwiedź naszą wystawę w holu szkoły i daj „Azorkowi” jakiś smakołyk.
Samorząd Szkolny i Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami
Kolorowo, zdrowo, odjazdowo
W ramach realizacji programu „Owoce, warzywa i mleko w szkole” uczniowie klasy II a wykonali wystawę promującą warzywa i owoce. Na zajęciach z elementami pedagogiki M. Montessori zapoznali się z tematyką samochodową. Dowiedzieli się, co to jest konstrukcja oraz jak zaprojektować samochód. Po lekcjach przygotowawczych przystąpili do działania. Dobierając się w pary wykonali z kartonu mini pojazdy. W tym samym czasie zapoznawali się z tematyką „Dary jesieni”. Wspólnie z wychowawcą postanowili wypełnić samochody darami naszych sadów, pól i „zawieźć” je innym dzieciom. Przynieśli mnóstwo świeżych, soczystych a przede wszystkim zdrowych owoców i warzyw. Zapakowali je do aut, które przenieśli do holu szkoły. W ten sposób „zawieźli” je wszystkim, którzy uczą się, pracują lub odwiedzają nasz budynek, przypominając jak ważne jest spożywanie warzyw i owoców każdego dnia.
M. Woźniak
Pomóż mi rozwinąć skrzydła
W myśl słów M. Montessori „Czego nie ma najpierw w zmysłach tego nie ma później w umyśle”, pierwszaki poznawały świat empirycznie. Uczniowie I c realizując innowację „Pomóż mi rozwinąć skrzydła” badali świat wszystkimi zmysłami, a dzięki temu zdobywali wiedzę i nowe doświadczenia. To ciągłe odkrywanie nowego jest potrzebą każdego człowieka, a zwłaszcza tego najmłodszego. Dzięki eksperymentowaniu uczniowie mieli możliwość stać się prawdziwymi odkrywcami. Samodzielnie łączyli przygotowane substancje i bacznie obserwowali co się stanie. Starali się zgłębić nieznane zjawiska i zrozumieć efekt poszczególnych etapów swojego działania. Zajęcia bardzo się dzieciom podobały i na pewno jeszcze do nich wrócą…
A. Skrypak-Schiller











