Zajęcia społeczno-przyrodnicze w 3 a

17 czerwca w trakcie zajęć terenowych uczniowie klasy 3a wyruszyli na spacer edukacyjny po terenach miejskich obejmujących skateplazę, pumptrack oraz przylegające tereny nadrzeczne w Pile. W czasie zajęć dzieci obserwowały przyrodę z wykorzystaniem lup powiększających, badając m.in. liście, trawy, drobne organizmy i faktury naturalnych powierzchni, prowadziły obserwację rzeki – dzieci opisywały barwę wody, nurt, zanieczyszczenia, a także możliwe ślady obecności zwierząt wodnych, poznawały i nazywały elementy roślinności miejskiej – krzewy, drzewa, rośliny zielne rosnące przy ścieżkach i w okolicach rzeki, uczyły się zasad zachowania w przyrodzie, szacunku do środowiska oraz bezpiecznego poruszania się po terenach zielonych. Zajęcia były również okazją do nauki bezpiecznego korzystania z miejskiej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej. Uczniowie zostali zapoznani z regulaminem korzystania ze skateplazy i pumptracku, który został wspólnie omówiony. Zajęcia pozwoliły uczniom lepiej poznać najbliższe otoczenie przyrodnicze, nawet w środku miasta. Obserwacje terenowe rozbudziły ich ciekawość przyrodniczą i zwróciły uwagę na znaczenie terenów zielonych dla ludzi i zwierząt. Podczas nauki nie zabrakło czasu na integrację klasową i lody, wspólna wyprawa przyczyniła się do zacieśnienia więzi klasowych i budowania pozytywnych relacji.

>>zobacz zdjęcia<<

Karina Pilarczyk