W środę 19 lutego uczniowie klasy 4 a wraz z wychowawcą panią Mirosławą Zięcik wzięli udział w zajęciach z kodowania pod hasłem „Scottie Go”. Zajęcia odbyły się w Bibliotece Pedagogicznej, poprowadziła je pani Barbara Moskal, pracownica biblioteki. Sottie Go to innowacyjna gra skonstruowana na zasadzie połączenia tradycyjnych puzzli z nową technologią wykorzystującą aplikacje AR poprzez skanowanie za pomocą smartfonów, tabletów czy komputerów stacjonarnych wyposażonych w kamerkę. Wraz z dobrym kosmitą Scottiem, uczniowie klasy 4 a wędrowali po Europie i rozwiązywali kolejne zadania algorytmiczne o różnym stopniu trudności. Naukę zaczęli od podstawowych sekwencji jakimi są kroki, obroty czy chodzenie wstecz. W kolejnych poziomach przeszli do przenoszenia przedmiotów, wprowadzali pętle, warunki. Dzieci uczyły się jak napisać krótką i jasną instrukcję, a przy okazji kształciły liczne kompetencje np. matematyczne, czy komunikacyjne. Kształtowały również umiejętności w zakresie analitycznego i logicznego myślenia, rozumowania algorytmicznego, precyzyjnego prezentowania myśli czy pomysłów, właściwego planowania, rozwiązywania problemów, współpracy w grupie i pracy zespołowej. Zajęcia były bardzo ciekawe, z niecierpliwością czekamy na następne, które odbędą się w marcu.
M. Zięcik