W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Przyroda i ja” w poniedziałek 17 września uczniowie klasy I B z wychowawczynią Barbarą Kuklińską udali się na lekcję z edukacji przyrodniczej do Parku Miejskiego. Uczniowie nie mieli problemu z określeniem, co to jest park i jak należy się zachowywać w takim miejscu. Pierwszoklasiści zabrali ze sobą lupy, kartki papieru i ołówki w celu dokonania swoich pierwszych doświadczeń przyrodniczych. Podjęli również próbę odpowiedzi na pytanie „Co to jest przyroda?”, bo taki właśnie był temat zajęć. Następnie podzielili przyrodę na ożywioną i nieożywioną. W dyskusji niektórzy pierwszoklasiści wykazali się dużą wiedzą przyrodniczą. Uczniowie obserwowali w powiększeniu korę drzew, chodzące owady, trawę i mech. Następnie przystąpili do odrysowywania kory różnych drzew. Dzieci samodzielnie dokonywały wyboru drzewa i z dokładną precyzją odrysowywały wzorki. Rezultatem były bardzo ciekawe kompozycje. Uczniowie stwierdzili, że łatwiej im pracować z delikatną i cienką korą niż grubą i mocno pokarbowaną. Z zainteresowaniem oglądały drzewa, na których widniał napis pomnik przyrody. Pierwszoklasiści okazali się doskonałymi obserwatorami i przyjaciółmi przyrody. Obiecali szanować i chronić nie tylko drzewa, ale również wszystko, co związane jest z otaczająca nas przyrodą.
B. Kuklińska