Ułatwienia dostępu

„Dzieje się” w bibliotece

Już od dłuższego czasu biblioteka szkolna proponuje uczniom aktywne spędzanie przerw. W myśl zasady „Dla każdego coś miłego” proponujemy szereg pomysłów na nudę podczas przerw (i nie tylko). Oprócz tego, że uczniowie korzystają z księgozbioru podręcznego, został wyeksponowany regał z pięknie wydaną i ilustrowaną literaturą popularnonaukową. Są to wydania przeważnie albumowe, po które dzieci i młodzież sięgają chętniej. Tym chętniej, że mogą się wygodnie usadowić na kanapach, pufach i fotelach, o które wzbogaciła się biblioteka. Dla tych, którzy nie lubią nadwyrężać oczu, biblioteka proponuje „czytające przerwy”, czyli czytanie fragmentów wybranych książek przez bibliotekarza, kolegów lub słuchanie audiobooków. Dla młodszych czytelników w każdą środę proponujemy „krainę pieczątkowców i kolorowych mandali”, podczas których dzieci mogą „wyżyć się” artystycznie. Można wziąć udział w zajęciach „Wytęż umysł” lub „Akademia gier logicznych”, gdzie rozpracowujemy quizy, krzyżówki, sudoku, nanogramy i inne tego typu zagadki. Raz na jakiś czas biblioteka proponuje też „Niedźwiedzią spiżarenkę” czyli poszukiwanie w bibliotece ukrytych smakołyków. Oprócz tego dzieci, zarówno te starsze jak młodsze, często odwiedzają „kącik gier” i spędzają „Czwartki z chińczykiem” . Oprócz tego, że uczniowie więcej czytają, również rozmawiają, bawią się, odrabiają lekcje i pomagają sobie wzajemnie. Dzięki temu coraz rzadziej można spotkać samotników zapatrzonych w komórki. W każdy piątek biblioteka oferuje uczniom „strefę relaksu”, aby dać odprężenie po całym tygodniu intensywnego wysiłku umysłowego. Wtedy słuchamy muzyki relaksacyjnej, wylegujemy się na kanapach, fotelach, dywanach i odpoczywamy. Oczywiście to nie jedyne propozycje dla odwiedzających bibliotekę. Włącza się ona aktywnie w życie szkoły i dzieję się w niej niemało.

Podczas przerw, ale również po lekcjach, w bibliotece jest zawsze spory tłok. Czytelnia tętni życiem. Szczególnie cieszymy się z odwiedzin tych, których w bibliotece rzadko się widywało.

K. B. , A. Ś.

>>zobacz zdjęcia<< 

Historia po angielsku

Lekcja historii i angielskiego jednocześnie? Tak, to jest możliwe! Ostatnio uczniowie klasy VII a zostali zaskoczeni, gdy na lekcji historii pojawiła się pani Wesołowska, ich nauczyciel języka angielskiego. Okazało się, że wspólnie z panem Łożyńskim postanowili przedstawić im temat kolonializmu w XIX w. Lekcja była prowadzona w dwóch językach, ale uczniom nie sprawiło to żadnych problemów. Taka interdyscyplinarna lekcja bardzo podobała się klasie i liczą na powtórkę.

A. Wesołowska

>>zobacz zdjęcia<<

Dla zwierzaków

Samorząd Uczniowski zorganizował świąteczną zbiórkę darów dla zwierząt w ramach współpracy z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami/oddział Piła.

M. Pazdej

Klasa z empatią

Uczniowie z klas 3 b i 3 c wzięli udział w akcji „Klasa z empatią” organizowanej przez Stowarzyszenie „Polskie Towarzystwo Mutyzmu Wybiórczego” w ramach obchodów miesiąca świadomości – październik 2019. Celem akcji było zwiększenie świadomości na temat mutyzmu wybiórczego (selektywnego), jako zaburzenia o podłożu lękowym. Dzieci obu klas trzecich z dużym zaangażowaniem wykonywały poszczególne zadania zawarte w regulaminie projektu. Bardzo ładnie pracowały w grupach nad stworzeniem plakatu zawierającego porady, wskazówki i konkretne hasła dotyczące wzajemnej pomocy koleżeńskiej. „Nie krytykuj innych”, „Nie wyśmiewamy się z wypowiedzi innych”, to niektóre z zaproponowanych przez uczniów haseł. Dzieci nie miały problemu z wypisywaniem miłych komunikatów na obrysowanych dłoniach swoich kolegów. Uczniowie czuwali nad tym, by każdemu sprawić przyjemność ciepłym, miłym słowem.
Udział w akcji był dla uczniów obu klas ciekawym doświadczeniem. Dzieci z większą wyrozumiałością zaczęły podchodzić do siebie i swoich zachowań.    

Krystyna Kołodziej, Danuta Dobrowolska

                                                                       >>zobacz zdjęcia<<

 

                                                                      

 

Wspólna zabawa w czasie świąt.

27 grudnia w ramach ferii świątecznych klasa 5B zorganizowała sobie spotkanie klasowe. Było wspólne oglądanie filmu: „Kronika Świąteczna”, a następnie klasowe rozgrywki na bowlingu. Zabawa była przednia, a i frekwencja mimo czasu wolnego bardzo nam dopisała. Z pewnością jeszcze to powtórzymy.

PMT

>> zobacz zdjęcia <<

Niezwykły kalendarz adwentowy

W tym roku dzieci w świetlicy szkolnej przygotowywały się do świąt w sposób szczególny. Od początku grudnia pracowały nad projektem „Kalendarz adwentowy”. Dzieci odszukiwały i wykonywały świąteczne zadania.

Pierwszym zadaniem było przygotowanie ozdobnej skarpety dla elfów. Następnego dnia dzieci pisały listy, w których przedstawiły swoje świąteczne marzenia i prośby. Następnie dzieciaki własnoręcznie ozdabiały bombki choinkowe. Czwartym zadaniem była konkurencja drużynowa – wykonanie jak najdłuższego łańcucha na choinkę. Zwycięski łańcuch mierzył ponad 17 metrów! 12 grudnia w naszej świetlicy stanęło piękne drzewko. Zadaniem dzieci było udekorowanie choinki wykonanymi przez siebie ozdobami. Tak pięknej choinki nie było w świetlicy od lat.

Kolejne zadanie było rozłożone na kilka dni. Dzieci samodzielnie przygotowywały kartki świąteczne, układały życzenia dla najbliższych, aby w końcu wysłać je bliskim.

W naszej świetlicy zrobiło się już bardzo świątecznie, nadszedł więc czas na wspólne śpiewanie kolęd. W miłej atmosferze przy ślicznej, mrugającej choince zaczęły wybrzmiewać świąteczne melodie. Dzieciom bardzo spodobał się konkurs karaoke na najpiękniej zaśpiewaną kolędę lub pastorałkę.

Nasz kalendarz adwentowy dobiegł powoli końca, więc w nagrodę za wykonanie wszystkich zadań adwentowych nasze świetliczaki otrzymali worek nowych zabawek od Świętego Mikołaja.

B. Plucińska, A. Andrzejewska, M. Skrypak, M. Groć,

>>zobacz zdjęcia<<

Lekturniki w II c

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”, klasa II c uzupełniała lekturniki na temat przeczytanej lektury pt. „Brzydkie kaczątko”. W lekturnikach dzieci uzupełniały metryczkę książki, opisały oraz narysowały głównego bohatera i swoją ulubioną przygodę. Następnie dzieci układały i wklejały historyjkę obrazkową według odpowiedniej kolejności, narysowały na tablecie grę związaną z lekturą oraz wykonały samoocenę. Dzieci bardzo polubiły wypełnianie lekturników i nie mogą już się doczekać następnej lektury. Najbardziej spodobało im się rysowanie gry na tablet, która nawiązywała do głównego bohatera książki. Uczniowie przygotowali również wystawę swoich prac na temat przeczytanej lektury, którą zaprezentowali w holu szkoły. Prace wykonane były techniką dowolną. Dzieci bardzo pięknie zilustrowały brzydkie kaczątko.

M. Bęben

>>zobacz zdjęcia<<

Poczta świąteczna

Jak co roku Szkolny Samorząd Uczniowski zorganizował Pocztę Świąteczną. Uczniowie przekazywali sobie kartki z życzeniami z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Wiele kartek było własnoręcznie wykonanych. Uczniowie nie tylko uczyli się właściwie adresować listy oraz układać piękne życzenia, lecz także życzliwości, koleżeństwa i wdzięczności.

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<

Świątecznie rozczytani pierwszoklasiści

W środę 18 grudnia klasa I b stawiła się w bibliotece szkolnej na cyklicznych zajęciach rozwijających kompetencje czytelnicze pod hasłem „Rozczytane pierwszaki”. Tym razem, z racji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, było oczywiście świątecznie. Gościem dzieci była pani Moczko, ciocia jednego z uczniów. Przeczytała dzieciom książeczkę W. Drabika „Wielka zadyma z Mikołajem”. Pierwszaki słuchały z przejęciem, a po lekturze odpowiadały na pytania związane z tekstem.

K.B.

>>zobacz zdjęcia<<

Spotkanie z doradcą zawodowym

Klasy III b i III c odwiedził we wtorek przemiły gość Pani Anna Oleszczyk- doradca zawodowy. W czasie zajęć warsztatowych dzieci miały okazję poznać bogaty świat zawodów. Uczniowie dowiedzieli się, jakie zawody były popularne w przeszłości i na jakie zawody jest zapotrzebowanie współcześnie. Doradca zawodowy podpowiedział możliwe ścieżki edukacji jak dany zawód zdobyć, opowiedział o wskazaniach i przeciwwskazaniach do wybranych zawodów oraz poinformował, jak zdobyć informacje o konkretnych profesjach. Pani Ani za zajęcia bardzo dziękujemy.

M. Wieczorek

>>zobacz zdjęcia<<

Przewijanie do góry