W minionym tygodniu uczniowie klasy 4 a i 4b na lekcjach informatyki tworzyli świąteczne kartki. Posyłamy je do Was z życzeniami zdrowych i spokojnych Świąt!
A.Malinowska
W minionym tygodniu uczniowie klasy 4 a i 4b na lekcjach informatyki tworzyli świąteczne kartki. Posyłamy je do Was z życzeniami zdrowych i spokojnych Świąt!
A.Malinowska
Szkoła Podstawowa nr 5 w Pile realizuje projekt pod patronatem Polskiego Związku Szachowego
„Edukacja przez Szachy w Szkole”
Gra w szachy rozwija i stymuluje rozwój dziecka. Grając w szachy dziecko rozwija wyobraźnię oraz logiczne myślenie, ale to niejedyne zalety. Grając w szachy dziecko uczy się planowania i przewidywania ruchów przeciwnika, ponadto rozwija koncentrację, cierpliwość i determinację. Królewska gra uczy postawy fair play oraz radzenia sobie z porażką.
Myślę, że można tu zacytować znakomitego szachistę Paula Morpy’ego, który był uznawany za nieoficjalnego mistrza świata w latach 1858 – 1860.
„Nauczcie dzieci grać w szachy, a o ich przyszłość możecie być spokojni”
W obecnym roku szkolnym po raz pierwszy, nasza szkoła bierze udział w projekcie pod patronatem Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez Szachy w Szkole”. W naszej szkole zajęcia prowadzone są w 2 grupach. Pierwszą grupę stanowią uczniowie klas 1–3, natomiast drugą grupę tworzą uczniowie klas 4-8.
Zajęcia prowadzone są przez instruktora z certyfikatem PZ Szach, posiadającego tytuł szachowy kandydata na mistrza krajowego Pawła Bębna.
M.Pazdej
18 grudnia w RCK w Pile, dwoje uczniów naszej szkoły odebrało nagrody zdobyte w miejskich konkursach artystycznych. Mateusz Świderski z kl. VII a za I MIEJSCE w konkursie: „Nasza misja, zerowa emisja” oraz Małgorzata Kaja z kl. VIII a otrzymała WYRÓŻNIENIE w konkursie: „Jesień z historią w tle”.
Serdecznie gratulujemy!
A.Świderska
Uczeń klasy VII a – Mateusz Świderski ,
zajął I miejsce w miejskim konkursie plastycznym „Nasza misja, zerowa emisja”.
Serdecznie gratulujemy:)
Uczniowie klasy 6B: Serocka Joanna, Serocka Zuzanna, Szatkowska Natalia i Hływa Karol, w okresie pandemii od marca do sierpnia 2020r., pisząc, każda osoba w jeden dzień tygodnia, stworzyli książkę liczącą ponad 100 stron: „Magiczne przygody Klaudii”. Już w nowym roku szkolnym, reszta uczniów klasy stworzyła ilustracje. Właśnie została wydana. Zapraszamy do szkolnej biblioteki. Dla uczniów był to dodatkowy prezent Mikołajkowy. Autorem pięknej okładki jest Adrianna Dettlaff. Naprawdę gratulacje dla uczniów, za 6 miesięcy wytrwałej pracy. Projekt poprowadził wychowawca: Pan Mariusz Trębacki.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji „Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce”
Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce pobierz
P. Zielińska, B. Grzybowska-Nowak
M.Pazdej
Szkoła Podstawowa nr 5 im. Dzieci Polskich w Pile w roku szkolnym 2019/2020 uczestniczyła w unikatowym w skali kraju projekcie – Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020.
Projekt realizowany był w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 8, Działanie 8.1, Poddziałanie 8.3, którego celem było podnoszenie kompetencji kluczowych uczniów poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych. W II edycji projektu wzięło udział 150 szkół z Wielkopolski, w tym grupa uczniów pilskiej „Piątki”. Na etapie zgłaszania szkoły do projektu, dokonaliśmy wyboru jednego z czterech podprojektów – naszym zdaniem optymalnego dla naszego miasta oraz potrzeb uczniów – Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolski. Wyzwanie prowadzenia podprojektu podjął wychowawca klasy V b – nauczyciel pasjonat Mariusz Trębacki.
Zadaniem uczniów był wybór wydarzenia, obiektu lub miejsca mającego znaczenie dla Wielkopolski. Nie ukrywamy, że zależało nam na udokumentowaniu wydarzeń mających znaczenie dla naszego miasta. Podjęliśmy decyzję, że obiektem badań będzie działalność zawodowa i społeczna rodziny Tobołów – śp. Pana Bogdana Toboły. Praca uczniów polegała na poszukiwaniach źródłowych (pozyskaniu informacji z wielu źródeł, którymi były dawne czasopisma, pamiętniki, relacje mieszkańców regionu, wywiady). Uczniowie pozyskując informacje nagrywali filmiki, robili zdjęcia, opracowywali scenariusze wywiadów i spotkań, słowem przygotowywali bazę do artykułu hasłowego do Encyklopedii Wielkopolski, która będzie dostępna w Internecie.
Czas na realizację działań projektowych nie był łatwy, gdyż wiosną pojawił się problem z możliwością kontaktów face – to – face z powodu epidemii. Tym bardziej cieszymy się ogromnie, że działania naszych uczniów zostały docenione przez organizatorów.
Mamy to – zajęliśmy I miejsce. Gratulujemy panu M. Trębackiemu i uczniom klasy (teraz już) VI B. Z przyjemnością przekazaliśmy gratulacje i nagrody całej ekipie zaangażowanej w projekt finansowany ze środków UE, Samorządu Województwa Wielkopolskiego oraz Gminę Piła. Dzięki nim I miejsce zostało nagrodzone tabletami wysokiej klasy, które otrzymał każdy uczeń biorący udział w projekcie oraz ich opiekun.
Poniżej zamieszczamy kilka filmików z realizacji projektu.
Wywiad z p. Wojciechem Kicmanem
E.Puchalska
Europejski Tydzień Autyzmu, który co roku przypada w pierwszym tygodniu grudnia to kolejna okazja do promowania pozytywnych postaw wobec osób ze spektrum autyzmu. Jesteśmy tolerancyjni i otwarci, rozumiemy i chcemy poznawać nie tylko w kwietniu …
M.Wieczorek
Kochani, poniżej znajdziecie linki do tekstu lektury „Quo vadis” oraz filmu. Poza tym znajdziecie tu opracowanie w liku do pobrania.
Opracowanie lektury pobierz
Czasami można spotykać się z opinią, że lekcje nie powinny być kojarzone z zabawą. Że dzieci uczęszczają na język angielski po to, żeby się czegoś nauczyły, a nie „tylko bawiły”. Tymczasem to właśnie element zabawy sprawia, że maluchy chcą się uczyć języków. I nie tylko one! Gry językowe to jeden z najlepszych sposobów na to, by uczniowie od samego początku wykształcili pozytywne skojarzenia z językiem obcym. I chcieli się go uczyć również w przyszłości. Oczywiście nie chodzi tu jedynie o zapewnienie podczas lekcji jakiejkolwiek rozrywki. Prawdziwa sztuka to sprytne połączenie elementu zabawy z celem językowym. Czyli wykorzystanie gry jako narzędzia do tego, aby rzeczywiście nauczyć się czegoś.
Dlatego klasa Ib wzięła udział w projekcie edukacyjnym pt. „Let’s Play English!” w ramach, którego wykonali fiszki z zabawkami służące do nauki języka angielskiego. Teraz będą mogli napisać Mikołajowi nawet w języku angielskim jakie prezenty chcieliby otrzymać na święta.
„Miś w literaturze dziecięcej” to międzyszkolny konkurs recytatorski, który został zorganizowany z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia. W konkursie wzięło udział 25 uczniów z wielu pilskich Szkół Podstawowych. Oprócz pięknego deklamowania dzieci wspomagały się rekwizytem, stosowną mimiką i odpowiednią modulacją głosu. Każdy nadesłany film oglądało się z ogromną przyjemnością. Regulamin konkursu przewidywał wytypowanie, aż dziewięciu najlepszych uczestników (po trzech z każdej grupy wiekowej) zdobywających tytuł Mistrza Recytacji oraz I i II Wicemistrza Recytacji. Podczas obrad, jury w składzie: p. Justyna Baron z SP11, p. Justyna Siekiera z SP6 oraz p. Agnieszka Skrypak – Schiller z SP5 wyłoniło następujących laureatów:
Mistrz Recytacji klas I – Bronisław Dacyk – Jodda SP11
Mistrz Recytacji klas II – Lena Kegel SP6
Mistrz Recytacji klas III – Zofia Marciniec Sp6
I Wicemistrz Recytacji klas I – Krzysztof Pęcherzewski SP11
I Wicemistrz Recytacji klas II – Kaja Żupańska SP4
I Wicemistrz Recytacji klas III – Nadia Westfal SP6
II Wicemistrz Recytacji klas I – Alicja Siekiera SP6
II Wicemistrz Recytacji klas II – Martyna Perska SP11
II Wicemistrz Recytacji klas III – Maja Skierwawska SP4
Wszystkim serdecznie gratulujemy!!!
A. Skrypak-Schiller
Na świetlicowym funpage od początku tygodnia przypominaliśmy sobie zasady dobrego wychowania.
Podsumowując ten temat przygotowaliśmy dla Was konkurs!👀
Zadaniem konkursowym jest rozwiązanie testu, który składa się z 13 pytań zamkniętych oraz 2 otwartych✏️
Zagadnienia dotyczą wiadomości nabywanych podczas zajęć w świetlicy, oglądania filmów edukacyjnych, a także materiału, który był publikowany na świetlicowym funpage.
Ze względu na dysproporcje wynikające z wieku oraz możliwości rozwojowych uczniów spośród wszystkich otrzymanych poprawnych testów wylosujemy 3, które zostaną nagrodzone.
Aby wziąć udział w konkursie należy zalogować się do Microsoft Office 365 i wypełnić test, który znajduje się pod linkiem:
Na zgłoszenia czekamy do 30.11. Powodzenia👍👍
Wychowawcy świetlicy
W związku ze „Światowym Dniem Życzliwości i Pozdrowień” Szkolny Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs na najlepszy filmik lub plakat z pozdrowieniami w językach obcych, którego celem było uwrażliwienie ludzi na wzajemną życzliwość oraz wzbudzenie w nich pozytywnych emocji. W związku z tym, że warto zapobiegać problemom i często smutnej rzeczywistości przesłaniem naszej akcji było przede wszystkim hasło „Bądźmy życzliwi codziennie, a nie tylko od święta!” Pamiętajmy, że pozytywna energia, którą przekazujemy w świat do ludzi, wraca do nas z nawiązką.
Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie oraz miłośnicy naszej świetlicy.
Przystąpiliśmy do udziału w akcji „Się gra się ma Playroom z wyobraźni”.
Nagrodami w tej akcji są środki na remont świetlicy (szczegóły we wcześniejszym poście) oraz 30 zestawów gier planszowych od Hasbro.
Zestawy gier zdobędą szkoły, które otrzymają największą liczbę głosów. Aby zagłosować, wystarczy wejść na stronę : https://www.siegrasiema.com/swietlice/315 wpisać swój adres email i oddać swój głos na Szkołę Podstawowa nr 5 im. Dzieci Polskich.
Głos można oddać 1 raz dziennie.
UWAGA! 🃏🎲
Za zakup gry Hasbro w Biedronce jest dodatkowe 100 punktów na konto naszej świetlicy. Wystarczy zarejestrować paragon. Zachęcamy do głosowania🗳️
Wychowawcy świetlicy
Drogie Dzieci👦👧
Mamy możliwość aby jeszcze bardziej umilić Wasz pobyt w świetlicy!
Nasza świetlica przystąpiła do konkursu „Playroom z wyobraźnią”.
Wyobraźcie sobie, jak Waszym zdaniem powinna wyglądać świetlica marzeń. Stwórzcie ją rysując ✏️ malując 🖌️ wycinając ✂️ a być może dzięki Waszym projektom uda się je zrealizować!
Gotowy projekt możecie przynieść nam do szkoły (zostawić w skrzynce na dokumenty), bądź zrobić zdjęcie i wysłać nam na naszą świetlicową pocztę: swietliczaki5@gmail.com
Do dzieła🤗
„Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać”
W.Disney
18 listopada w klasie III c odbył się klasowy konkurs plastyczny pt. „Portret wyobraźni”, który został zrealizowany w ramach II modułu „Wyobraźnia” z innowacji pedagogicznej „Emocje”.
Dzieci miały za zadanie wyobrazić sobie siebie lub swoje marzenie za kilka lat i narysować to, co zauważyły oczami wyobraźni. Uczniowie doskonale się spisali wykorzystując swoją fantazję podczas tworzenia swoich prac. Prace dzieci były różnorodne, ciekawe i starannie wykonane. Można było z nich odczytać marzenia dzieci i o to właśnie chodziło!
Pierwsze miejsce zajął Szymon Mańkowski, który przedstawił siebie jako postać z gry. Drugie miejsce zajęła Julia Bucholc, która narysowała, że marzy o skoku ze spadochronem, a trzecie miejsce zajęła Klaudia Barabasz, która narysowała siebie jako weterynarza. Wyróżnienie otrzymał także Maksymilian Banach, który marzy o podróżach.
Podczas realizacji tego zadania dzieci uświadomiły sobie, że wyobraźnia czyni nas wielkimi, i że trzeba ją traktować poważnie. Dowiedziały się także, że to właśnie od naszego umiejętnego snucia marzeń zależy jakość naszego życia, i że marzenia się spełniają, gdy bardzo w nie wierzymy.
Dziękuję moim wychowankom za udział w konkursie plastycznym i za zaangażowanie oraz gratuluję zwycięzcom! Oby Wasze marzenia się spełniły!
M.Bęben
21 listopada 2020 roku Szkolny Samorząd Uczniowski zorganizował II Powiatowe Mistrzostwa w Domino online. Najlepsze wyniki w naszej reprezentacji osiągnęli:
Etap wojewódzki odbędzie się w marcu 2021 r. Serdecznie gratulujemy Wszystkim laureatom!
M.Pazdej
W związku z „Międzynarodowym Dniem Tolerancji” przypadającym na 16 listopada 2020 r. Szkolny Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs plastyczny pt. „Czym jest tolerancja?”, w którym uczestnicy zobowiązani byli do dostarczenia plakatu zachęcającego do kształtowania właściwych postaw.
Najlepsze prace wykonali:
Serdecznie gratulujemy laureatom! Nagrody zostaną wręczone w II semestrze.
M.Pazdej