IV miejsce w Polsce
Miło donieść, że pan Paweł Bęben, nauczyciel matematyki i gry w szachy w SP 5 zajął IV miejsce w Mistrzostwach Polski Sędziów Szachowych w grze błyskawicznej.
28 października pan Paweł wziął udział w Mistrzostwach Polski Sędziów Szachowych w grze błyskawicznej, które odbyły się w Nakle nad Notecią. Turniej trwał 9 rund i grany był tempem błyskawicznym, czyli 3 minuty na partię z dodatkiem 2 sekundy za wykonany ruch. Trzeba było wykazać się nie lada refleksem (refleksem szachisty :)), by nie przegrać partii na czas. W trzeciej rundzie udało mu się pokonać późniejszego zwycięzcę turnieju! Do ósmej rundy był na drugim miejscu, ale niestety w ostatniej rundzie zmęczenie dało mu się we znaki i przegrał, ostatecznie zajmując IV miejsce.











24 października jedna z sal lekcyjnych zamieniła się w prawdziwe laboratorium. W ramach projektu firmy Henkel „Świat Młodych Badaczy” w klasie 2 b zostały przeprowadzone przez edukatorów organizacji Nauka Jest Fajna 90 – minutowe warsztaty. Dzieci wykonywały eksperymenty badawcze. Musiały między innymi podołać samodzielnemu odmierzaniu i mieszaniu potrzebnych składników, następnie omówić wyniki przeprowadzonych eksperymentów. Pierwszy eksperyment polegał na zbadaniu co klei, a co nie. Następnie, dodając do menzurek kroplę jodyny, dzieci sprawdzały, czy w kleju jest skrobia . Najwięcej radości sprawiło im samodzielne wykonanie kleju według podanej instrukcji przez Panią prowadzącą. Pod koniec zajęć uczniowie otrzymali książeczkę o tym, w jaki sposób można badać i eksperymentować w domu. Niektórzy zapowiedzieli już wykonanie takich doświadczeń jak spadające jajka, miękkie jajko, wytwarzanie skrobii z ziemniaków czy zbadanie jak duża jest powierzchnia naszej skóry.
Szkolny Samorząd Uczniowski ogłosił akcję zbiórki karmy dla zwierząt ze schroniska w Pile. Cała społeczność uczniowska zaangażowała się całym sercem w ogłoszoną akcję. Zebrano około 350 kg karmy, którą uczniowie autokarami pod opieką nauczycieli osobiście dostarczyli do schroniska współpracującego z Fundacją ,,DAJ SZANSĘ’. Podczas pobytu w schronisku uczniowie mieli możliwość bliższego kontaktu ze zwierzętami, poprzez wspólną zabawę i spacer. Nasi czworonożni przyjaciele bardzo cieszyli się z wspólnie spędzonych chwil z dziećmi, ale nastąpił czas pożegnania i powrotu do szkoły.
W ramach realizacji programu „Mleko i przetwory mleczne w szkole” uczniowie klasy I c wzięli udział w zajęciach „Każde dziecko wie, skąd mleko w kartonie bierze się”. Zajęcia były bardzo urozmaicone. Zaczęły się od poznania krowy Melanii, która ukryła się w klasie, oraz wyjaśnienia, skąd bierze się mleko w kartonie. Dzieci poznały wartości odżywcze mleka i wiedzą, jak ważne jest spożywanie mleka. Mogły też wziąć udział w konkursie, w którym poprzez zmysł smaku musiały odgadnąć jeden z produktów mlecznych. Na podsumowanie zajęć uczniowie przygotowali jogurty owocowe – truskawkowy, bananowy i malinowy. Wszystkie bardzo im smakowały, największym jednak powodzeniem cieszył się jogurt bananowy!
24 października 2018 r. uczniowie klas V i VI spotkali się w szkole na holu I piętra z pracownikami Komendy Powiatowej Policji w Pile. Policjanci sierż. sztab. Jędrzej Panglisz i mł. asp. Olimpia Kubińska przybliżyli zebranym zagadnienie odpowiedzialności prawnej nieletnich. Uczniowie dowiedzieli się czego nie należy robić zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym oraz jakie konsekwencje mogą ponieść dzieci i ich rodzice, gdy ich zachowanie przekroczy granice wynikające z ogólnie przyjętych norm i zasad życia społecznego. Zebrani uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, zadawali pytania, a policjanci z sekcji profilaktyki społecznej chętnie na nie odpowiadali i przestrzegali przed konsekwencjami niewłaściwych zachowań.
W ramach rozwijania kompetencji czytelniczych i projektu edukacyjnego „Przyroda wokół nas” uczniowie klasy I b wzięli udział w imprezie czytelniczej pod hasłem „Tropy jesieni”. Gościem klasy była mama jednego z uczniów Pani Paulina Podwysocka, która przeczytała dzieciom książkę M. Przewoźniaka „Agatka na tropie jesieni”. Pierwszaki z zainteresowaniem wysłuchały opowieści. Potem „śpiewająco” odpowiadały na pytania dotyczące tekstu. Dzięki temu zapamiętają, jakie są charakterystyczne cechy tej pory roku i jakie „dary” niesie jesień. W nagrodę za uważne słuchanie każdy uczeń dostał słodką nagrodę.