Biblioteka zaprasza

Od stycznia w czytelni biblioteki otwieramy „Akademię gier logicznych”. Przez dwa dni w tygodniu uczniowie klas 4 – 8 podczas przerw obiadowych będą mogli potrenować „szare komórki”. Zapraszamy na wtorek z łamigłówką – zaproponujemy zagadki logiczne, sudoku, rebusy, quizy itp. oraz czwartek z „Chińczykiem” – zagrać będzie można w tę znaną i lubianą grę planszową. Na najlepszych czekają niespodzianki!
KPB

Samorządowy Konkurs na Najpiękniejszą Kartkę Bożonarodzeniową

LAUREACI:

  1. Klaudia Zając oraz Miłosz Jakubczyk z klasy 6 b,
  2. Liliana Szklarek z klasy 4 a,
  3. Kacper Szyda z klasy 7 b.

WYRÓŻNIENIA w kolejności alfabetycznej:

Ø  Józef Berndt z klasy 4 a,

Ø  Zosia Berndt z klasy 5 a,

Ø  Oliwia Janc z klasy 5 a,

Ø  Laura Kiru z klasy 5 c,

Ø  Yeva Kiru z klasy 7 b,

Ø  Marcelina Michno z klasy 4 a,

Ø  Jakub Pać z klasy 6 c,

Ø  Małgorzata Stawera z klasy 6 d,

Ø Mateusz Świderski z klasy 6 a.

Natomiast w kategorii klas 1-3 wyróżnienie otrzymała klasa 2 c.

Nagrody można odebrać na świetlicy szkolnej przy ulicy Kujawskiej 18.

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<

„Dzieje się” w bibliotece

Już od dłuższego czasu biblioteka szkolna proponuje uczniom aktywne spędzanie przerw. W myśl zasady „Dla każdego coś miłego” proponujemy szereg pomysłów na nudę podczas przerw (i nie tylko). Oprócz tego, że uczniowie korzystają z księgozbioru podręcznego, został wyeksponowany regał z pięknie wydaną i ilustrowaną literaturą popularnonaukową. Są to wydania przeważnie albumowe, po które dzieci i młodzież sięgają chętniej. Tym chętniej, że mogą się wygodnie usadowić na kanapach, pufach i fotelach, o które wzbogaciła się biblioteka. Dla tych, którzy nie lubią nadwyrężać oczu, biblioteka proponuje „czytające przerwy”, czyli czytanie fragmentów wybranych książek przez bibliotekarza, kolegów lub słuchanie audiobooków. Dla młodszych czytelników w każdą środę proponujemy „krainę pieczątkowców i kolorowych mandali”, podczas których dzieci mogą „wyżyć się” artystycznie. Można wziąć udział w zajęciach „Wytęż umysł” lub „Akademia gier logicznych”, gdzie rozpracowujemy quizy, krzyżówki, sudoku, nanogramy i inne tego typu zagadki. Raz na jakiś czas biblioteka proponuje też „Niedźwiedzią spiżarenkę” czyli poszukiwanie w bibliotece ukrytych smakołyków. Oprócz tego dzieci, zarówno te starsze jak młodsze, często odwiedzają „kącik gier” i spędzają „Czwartki z chińczykiem” . Oprócz tego, że uczniowie więcej czytają, również rozmawiają, bawią się, odrabiają lekcje i pomagają sobie wzajemnie. Dzięki temu coraz rzadziej można spotkać samotników zapatrzonych w komórki. W każdy piątek biblioteka oferuje uczniom „strefę relaksu”, aby dać odprężenie po całym tygodniu intensywnego wysiłku umysłowego. Wtedy słuchamy muzyki relaksacyjnej, wylegujemy się na kanapach, fotelach, dywanach i odpoczywamy. Oczywiście to nie jedyne propozycje dla odwiedzających bibliotekę. Włącza się ona aktywnie w życie szkoły i dzieję się w niej niemało.

Podczas przerw, ale również po lekcjach, w bibliotece jest zawsze spory tłok. Czytelnia tętni życiem. Szczególnie cieszymy się z odwiedzin tych, których w bibliotece rzadko się widywało.

K. B. , A. Ś.

>>zobacz zdjęcia<< 

Historia po angielsku

Lekcja historii i angielskiego jednocześnie? Tak, to jest możliwe! Ostatnio uczniowie klasy VII a zostali zaskoczeni, gdy na lekcji historii pojawiła się pani Wesołowska, ich nauczyciel języka angielskiego. Okazało się, że wspólnie z panem Łożyńskim postanowili przedstawić im temat kolonializmu w XIX w. Lekcja była prowadzona w dwóch językach, ale uczniom nie sprawiło to żadnych problemów. Taka interdyscyplinarna lekcja bardzo podobała się klasie i liczą na powtórkę.

A. Wesołowska

>>zobacz zdjęcia<<

Dla zwierzaków

Samorząd Uczniowski zorganizował świąteczną zbiórkę darów dla zwierząt w ramach współpracy z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami/oddział Piła.

M. Pazdej

Klasa z empatią

Uczniowie z klas 3 b i 3 c wzięli udział w akcji „Klasa z empatią” organizowanej przez Stowarzyszenie „Polskie Towarzystwo Mutyzmu Wybiórczego” w ramach obchodów miesiąca świadomości – październik 2019. Celem akcji było zwiększenie świadomości na temat mutyzmu wybiórczego (selektywnego), jako zaburzenia o podłożu lękowym. Dzieci obu klas trzecich z dużym zaangażowaniem wykonywały poszczególne zadania zawarte w regulaminie projektu. Bardzo ładnie pracowały w grupach nad stworzeniem plakatu zawierającego porady, wskazówki i konkretne hasła dotyczące wzajemnej pomocy koleżeńskiej. „Nie krytykuj innych”, „Nie wyśmiewamy się z wypowiedzi innych”, to niektóre z zaproponowanych przez uczniów haseł. Dzieci nie miały problemu z wypisywaniem miłych komunikatów na obrysowanych dłoniach swoich kolegów. Uczniowie czuwali nad tym, by każdemu sprawić przyjemność ciepłym, miłym słowem.
Udział w akcji był dla uczniów obu klas ciekawym doświadczeniem. Dzieci z większą wyrozumiałością zaczęły podchodzić do siebie i swoich zachowań.    

Krystyna Kołodziej, Danuta Dobrowolska

                                                                       >>zobacz zdjęcia<<

 

                                                                      

 

Niezwykły kalendarz adwentowy

W tym roku dzieci w świetlicy szkolnej przygotowywały się do świąt w sposób szczególny. Od początku grudnia pracowały nad projektem „Kalendarz adwentowy”. Dzieci odszukiwały i wykonywały świąteczne zadania.

Pierwszym zadaniem było przygotowanie ozdobnej skarpety dla elfów. Następnego dnia dzieci pisały listy, w których przedstawiły swoje świąteczne marzenia i prośby. Następnie dzieciaki własnoręcznie ozdabiały bombki choinkowe. Czwartym zadaniem była konkurencja drużynowa – wykonanie jak najdłuższego łańcucha na choinkę. Zwycięski łańcuch mierzył ponad 17 metrów! 12 grudnia w naszej świetlicy stanęło piękne drzewko. Zadaniem dzieci było udekorowanie choinki wykonanymi przez siebie ozdobami. Tak pięknej choinki nie było w świetlicy od lat.

Kolejne zadanie było rozłożone na kilka dni. Dzieci samodzielnie przygotowywały kartki świąteczne, układały życzenia dla najbliższych, aby w końcu wysłać je bliskim.

W naszej świetlicy zrobiło się już bardzo świątecznie, nadszedł więc czas na wspólne śpiewanie kolęd. W miłej atmosferze przy ślicznej, mrugającej choince zaczęły wybrzmiewać świąteczne melodie. Dzieciom bardzo spodobał się konkurs karaoke na najpiękniej zaśpiewaną kolędę lub pastorałkę.

Nasz kalendarz adwentowy dobiegł powoli końca, więc w nagrodę za wykonanie wszystkich zadań adwentowych nasze świetliczaki otrzymali worek nowych zabawek od Świętego Mikołaja.

B. Plucińska, A. Andrzejewska, M. Skrypak, M. Groć,

>>zobacz zdjęcia<<

Lekturniki w II c

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”, klasa II c uzupełniała lekturniki na temat przeczytanej lektury pt. „Brzydkie kaczątko”. W lekturnikach dzieci uzupełniały metryczkę książki, opisały oraz narysowały głównego bohatera i swoją ulubioną przygodę. Następnie dzieci układały i wklejały historyjkę obrazkową według odpowiedniej kolejności, narysowały na tablecie grę związaną z lekturą oraz wykonały samoocenę. Dzieci bardzo polubiły wypełnianie lekturników i nie mogą już się doczekać następnej lektury. Najbardziej spodobało im się rysowanie gry na tablet, która nawiązywała do głównego bohatera książki. Uczniowie przygotowali również wystawę swoich prac na temat przeczytanej lektury, którą zaprezentowali w holu szkoły. Prace wykonane były techniką dowolną. Dzieci bardzo pięknie zilustrowały brzydkie kaczątko.

M. Bęben

>>zobacz zdjęcia<<

Poczta świąteczna

Jak co roku Szkolny Samorząd Uczniowski zorganizował Pocztę Świąteczną. Uczniowie przekazywali sobie kartki z życzeniami z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Wiele kartek było własnoręcznie wykonanych. Uczniowie nie tylko uczyli się właściwie adresować listy oraz układać piękne życzenia, lecz także życzliwości, koleżeństwa i wdzięczności.

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<

Świątecznie rozczytani pierwszoklasiści

W środę 18 grudnia klasa I b stawiła się w bibliotece szkolnej na cyklicznych zajęciach rozwijających kompetencje czytelnicze pod hasłem „Rozczytane pierwszaki”. Tym razem, z racji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, było oczywiście świątecznie. Gościem dzieci była pani Moczko, ciocia jednego z uczniów. Przeczytała dzieciom książeczkę W. Drabika „Wielka zadyma z Mikołajem”. Pierwszaki słuchały z przejęciem, a po lekturze odpowiadały na pytania związane z tekstem.

K.B.

>>zobacz zdjęcia<<

Spotkanie z doradcą zawodowym

Klasy III b i III c odwiedził we wtorek przemiły gość Pani Anna Oleszczyk- doradca zawodowy. W czasie zajęć warsztatowych dzieci miały okazję poznać bogaty świat zawodów. Uczniowie dowiedzieli się, jakie zawody były popularne w przeszłości i na jakie zawody jest zapotrzebowanie współcześnie. Doradca zawodowy podpowiedział możliwe ścieżki edukacji jak dany zawód zdobyć, opowiedział o wskazaniach i przeciwwskazaniach do wybranych zawodów oraz poinformował, jak zdobyć informacje o konkretnych profesjach. Pani Ani za zajęcia bardzo dziękujemy.

M. Wieczorek

>>zobacz zdjęcia<<

Mistrz frekwencji

W obecnym roku szkolnym, pracujemy nad poprawą całorocznej frekwencji naszych uczniów na zajęciach lekcyjnych. Z wewnątrzszkolnych diagnoz jednoznacznie wynika, że wysokie średnie edukacyjne mają klasy z frekwencją powyżej 90%. Dla przykładu, w zeszłym roku szkolnym po I okresie nauki, najwyższą średnią w szkole uzyskała klasa 4 b: frekwencja 93% przełożyła się na wynik edukacyjny 4,7 oraz 5b: frekwencja 90,3, wynik edukacyjny 4,6.

Obecności uczniów na zajęciach lekcyjnych są jednym z czynników wpływających na przyrost umiejętności i wiedzy. Zgodnie z regulaminem całorocznego konkursu „Mistrz frekwencji” publikujemy wyniki za pierwsze 3 miesiące pierwszego okresu. Jednocześnie informujemy, iż na terenie szkoły publikujemy wyniki imienne z każdego miesiąca. Gratulujemy wszystkim uczniom ze 100 % obecnością oraz życzymy powodzenia w następnych miesiącach.

SZKOLNY KONKURS MISTRZ FREKWENCJI 2019-2020
PIERWSZY KWARTAŁ

Klasa Zakres IX X XI
 

1a

Ilość ucz. 100% obecności 9 12 13
100%
IX-XI
Bingel Agata, Gadomski Oliwier, Kowalski Wiktor, Kupczyk Maciej, Śmidowicz Michalina
 

1b

Ilość ucz. 100% obecności 4 4 4
100%
IX-XI
Natalia Osińska, Michał Podkowa,Lidia Sobczak, Zofia Urbańska
 

1c

Ilość ucz. 100% obecności 12 11 14
100%
IX-XI
Biskupska Maja, Kaczanowicz Amelia, Kowalewska Zuzanna, Marciniak Laura, Młodożyński Oskar, Piechocka Magdalena
Podolecka Nikola, Śledzik Jakub
 

2a

Ilość ucz. 100% obecności 14 13 10

 

100%
IX-XI
Andrzejewski Igor, Biegus Martyna, Golczyk Basia, Nożyńska Basia

Rydelski Szymon

 

2b

Ilość ucz. 100% obecności 12 11 2
100%
IX-XI
Lena Januszewska, Hanna Kolankowska, Szymon Majocha, Tymoteusz Masłowski, Kinga Obarska
 

2c

 

Ilość ucz. 100% obecności 6 7 11
100%
IX-XI
Ratajczyk Roksana
 

3a

Ilość ucz. 100% obecności 10 7 11
100%
IX-XI
Miłosz Rawdanik, Mateusz Szwemin, Marcel Zawada
 

3b

Ilość ucz. 100% obecności 8 4 1
100%
IX-XI
——————
 

3c

Ilość ucz. 100% obecności 13 14 15
100%
IX-XI
Kinga Balcewicz, Nikita Havrylenko, Wiktoria Janecka, Wiktor Kmieć,

Barbara Kotula, Vanessa Pigłowska, Tymoteusz Trzupek

 

4a

 

Ilość ucz. 100% obecności 11 7 12
100%
IX-XI
Szymon Kończak, Piotr Kurek, Jagoda Nożyńska, Liliana Szklarek
 

4b

 

Ilość ucz. 100% obecności 4 5 7
100%
IX-XI
Jasmine Aumeller, Samanta Hryncewicz 
 

5a

 

Ilość ucz. 100% obecności 10 9 7
100%
IX-XI
Zofia Berndt, Kępczyńska Zuzanna, Krawczyk Bartosz,
Pytlarz Martyna
 

5b

 

Ilość ucz. 100% obecności 7 7 3
100%
IX-XI
Serocka Joanna, Serocka Zuzanna, Zaiats Sofia
 

5c

 

Ilość ucz. 100% obecności 6 3 6
100%
IX-XI
——————
 

5d

 

Ilość ucz. 100% obecności 1 1 1
100%
IX-XI
Amelia Nosal
 

6a

 

Ilość ucz. 100% obecności 5 4 8
100%
IX-XI
—————–
 

6b

 

Ilość ucz. 100% obecności 6 10 7
100%
IX-XI
Sara Grzymisławska, Marcin Hływa

 

 

6c

 

Ilość ucz. 100% obecności 8 2 4
100%
IX-XI
Kinga Kachelek
 

6d

Ilość ucz. 100% obecności 2 1 1
100%
IX-XI
——————
 

7a

 

Ilość ucz. 100% obecności 4 5
100%
IX-XI
—————
 

7b

 

Ilość ucz. 100% obecności 5 2 1
100%
IX-XI
——————
7c

 

Ilość ucz. 100% obecności 3 4 5
100%
IX-XI
Nowakowski Bartosz
8a

 

Ilość ucz. 100% obecności 1 2
100%
IX-XI
————-
8b Ilość ucz. 100% obecności 1 1
100%
IX-XI
————–
8c

 

Ilość ucz. 100% obecności 3 1 1
100%
IX-XI
————-
Razem   164 140 152

 

 

Christmas cards

Uczniowie naszej szkoły mają okazję brać udział w projektach e-twinning. Podczas lekcji języka angielskiego po raz kolejny uczestniczyli w projekcie Christmas cards.

W tym roku to klasy trzecie wzięły udział w projekcie wymiany kartek świątecznych. Już pod koniec listopada podczas lekcji języka angielskiego dzieci przygotowywały kartki świąteczne wraz z życzeniami i krótkim tekstem o sobie w języku angielskim dla rówieśników z Hiszpanii. To właśnie ten kraj podjął współpracę z naszą szkołą. Kartki trzecioklasistów całkiem szybko dotarły za granicę. Nasi uczniowie kartki z Hiszpanii mogli przeczytać w połowie grudnia. Wszyscy z przejęciem oglądali otrzymane kartki w czasie lekcji języka angielskiego. Porównywali formę i wykonanie hiszpańskich kartek z wykonanymi własnoręcznie.

M. Witkowska

>>zobacz zdjęcia<<

Kreatywne pierwszaki

Tuz przed przerwą świąteczną uczniowie klas pierwszych podczas zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia musieli wykazać się niezwykłą kreatywnością wykonując ozdoby świąteczne.

Podczas tych zajęć uczniowie nie tylko poszerzają swoją wiedzę z zakresu języka angielskiego. Tym razem mogli wykazać się w pracach plastycznych wykonując ozdoby i elementy świąteczne, nazywając je przy tym w języku angielskim. Już od początku grudnia dzieciaki samodzielnie robiły zakładki do książek w formie bałwanka z własnym imieniem. Następnie wykonywali postać Mikołaja z talerzyków papierowych, którego większość z dzieci zabrała ze sobą do domu. Każda klasa pierwsza ma także swoją choinkę w sali językowej, którą wykonywała podczas tych zajęć różnymi sposobami.

Pierwszaki już nie mogą doczekać się kolejnych zajęć rozwijających, podczas których będą wykonywali bałwana.

M. Witkowska

>>zobacz zdjęcia<<

Serce dla seniora

„Serce dla Seniora” –  to kolejne wspaniałe spotkanie z mieszkańcami DPS.  Uczniowie klasy II a przekazali wykonany na zajęciach kalendarz adwentowy z sentencją na każdy dzień. Razem z Seniorami wykonali ozdoby świąteczne z pomarańczy i goździków. Wspólne warsztaty zakończyły się składaniem życzeń oraz wręczeniem przez dzieci słodkiego upominku w postaci pierniczka. Ten cudowny czas przeplatały wspólnie śpiewane kolędy.

M. Woźniak

>>zobacz zdjęcia<<

Warsztaty świąteczne w Leroy Merlin

W poniedziałek 16 grudnia uczniowie klasy II b wraz z wychowawczynią Barbarą Kuklińską udali się do Leroy Merlin na warsztaty ozdób świątecznych. Każdy uczeń otrzymał bombkę ze styropianu, którą musiał samodzielnie ozdobić techniką decoupage. Najpierw dzieci dokładnie pomalowały całą powierzchnię białą farbą akrylową i odstawili do wyschnięcia. W międzyczasie drugoklasiści wycinali z serwetek elementy świąteczne, które naklejali później na bombki. Ostatnim etapem było dokładne pokrycie bombki lakierem. Wszystkie ozdoby musiały dobrze wyschnąć, a uczniowie w tym czasie posilili się zdrowym owocowym poczęstunkiem. Na zakończenie wizyty uczestnicy otrzymali świąteczne upominki. Wszyscy pracowali z ogromnym zapałem i wykazali się pomysłowością. Poznali też nową, niełatwą technikę ozdabiania przedmiotów jaką jest decoupage. Wykonali piękne ozdobne bombki, które znajdą miejsce na ich domowych choinkach. Uczniowie życząc pracownikom wesołych świąt podziękowali za zaproszenie i interesujące zajęcia.    

B. Kuklińska

>>zobacz zdjęcia<<

Wycieczka samorządowa do Berlina

Plan ramowy wycieczki do Berlina – piątek, 22 maja 2020 r.

Wyjazd z Piły we wczesnych godzinach porannych. Przejazd do Berlina. Zwiedzanie miasta z pilotem-przewodnikiem: słynna aleja Unter den Linden, Uniwersytet Humboldta przy Bebelplatz z Versunkene Bibliothek, Opera i Katedra św. Jadwigi, przejście do Bramy Brandenburskiej, siedziba niemieckiego parlamentu – Reichstag. Następnie wizyta w Wieży Telewizyjnej oraz zwiedzanie Berlińskiego ZOO – jednego z największą ilością gatunków zwierząt na świecie. Pomiędzy atrakcjami będzie czas dla Grupy na posiłek we własnym zakresie. Wyjazd w drogę powrotną. Powrót do Piły w godzinach nocnych.

Świadczenia zawarte w cenie:

– przejazd komfortowym autokarem z dwoma kierowcami,

– opieka pilota pełniącego rolę przewodnika z ramienia BP Słoneczna Przygoda,

– opłaty parkingowe i drogowe,

– ubezpieczenie KL, BP i NNW,

– podatek VAT marża.

M. Pazdej

Zbieramy dary dla zwierzaków

Samorząd Uczniowski przypomina o zbiórce darów dla Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami/oddział w Pile.Zbieramy karmę dla psów i kotów, zabawki, środki czystości, koce, drapaki, itp. Akcja trwa do piątku. Dary można składać w sali nr 3.

M. Pazdej

Turniej szachowy

 

114 grudnia w Wałczu odbył się Turniej Mikołajkowy „Szachiści grają dla Polonii”. Turniej rozgrywany był systemem szwajcarskim na dystansie 9 rund. Na starcie stanęło 23 zawodników. W turnieju uczestniczyły dwie uczennice naszej szkoły: Kinga Kachelek i Julia Knitter. Kinga zgromadziła 4,5 punkta z 9 możliwych do zdobycia i zajęła pierwsze miejsce w kategorii dziewcząt do lat 12, a Julia zdobyła 4 punkty i zajęła drugie miejsce. Obydwie nasze uczennice uzyskały prawo udziału w turnieju „Finał Akcji w Parlamencie RP”, którego rozegranie jest planowane w marcu lub kwietniu 2020 roku. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

 M. Bęben

 

Świeć gwiazdeczko

Tradycją stały się występy uczniów z pilskich szkół na Jarmarku Bożonarodzeniowym. Nie inaczej było w tym roku szkolnym. Naszą szkołę reprezentowali tym razem uczniowie z klasy 3 c, którzy wystąpili z programem „Świeć gwiazdeczko”. Po reakcji widzów, którzy nagrodzili małych artystów gorącymi oklaskami można wnioskować, że występ dzieci przypadł im do gustu. Cieszymy się, że trzecioklasistom udało się godnie zaprezentować naszą szkołę.

K. Kołodziej

>>zobacz zdjęcia<<

„Piątka” przybija piątkę Sarze

W piątek 13 grudnia ponownie gorąco zabiły nasze serca dla Sary Popielarskiej, ciężko chorej dziewczynki. W tym dniu po raz drugi przeprowadzono akcję zbiórki funduszy na jej leczenie. Tym razem podjęli się tego zadania uczniowie klas I a i b wraz z wychowawcami. Pierwszoklasiści po zakończonych warsztatach realizowanych w ramach projektu „Akademia Finansów dla dzieci – Pieniądze bez tabu” postanowili sprawdzić swoje umiejętności związane z funkcjonowaniem w rzeczywistości finansowej. W porozumieniu z rodzicami uczniów ustalono zorganizowanie świątecznego kiermaszu charytatywnego. Nie było żadnych wątpliwości dla kogo zostaną przekazane pieniądze. Oczywiście dla Sary.

Przygotowania ruszyły pełną parą. Ogromnym wsparciem byli rodzice, a dokładnie wspaniałe mamy, które ze swoimi pociechami piekły ciasteczka, babeczki, pierniki i przygotowywały inne smakołyki. Na zajęciach technicznych dzieci lukrowały i ozdabiały pierniczki. Pomagały także przy ich pakowaniu. Również mamy poświęciły swój czas i piątkowe przedpołudnie, by sprzedawać te wszystkie pyszności oraz własnoręcznie wykonane, świąteczne ozdoby. Szczególne podziękowania należą się pani Aleksandrze Depcie, szkolnemu logopedzie, która przygotowała mnóstwo popcornu. Wszystkie pyszności rozchodziły się w okamgnieniu. Każdy swoim skromnym groszem wspierał akcję.

Uczniowie klasy I a i I b swoim działaniem pokazali, że potrafią wspierać potrzebujących i nie pozostają obojętni na los innych ludzi. Po prostu są empatyczni.

M. Prus i M. Sadowska

>>zobacz zdjęcia<<

Świąteczne śpiewanie

Grudzień nastraja wszystkich świątecznie. Chociaż za oknami brak śniegu, my postanowiliśmy poczuć już dzisiaj klimat Świąt Bożego Narodzenia. 12.12.2019 przeprowadziliśmy IV Miejski Konkurs Piosenki Angielskiej i Niemieckiej pod patronatem Prezydenta miasta Piły, pana Piotra Głowskiego. Uczniowie klas VII i VIII z piskich szkół podstawowych zaprezentowali się w tym roku w piosenkach świątecznych, jedną zaśpiewali w języku niemieckim, a drugą w języku angielskim. Miło nam poinformować, że uczennica klasy VII a, Liliana Marek zdobyła w konkursie III miejsce. Gratulacje!

>> zobacz zdjęcia <<

Kącik czytelniczy

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” w klasie II c został przygotowany kącik czytelniczy, przy którym dzieci chętnie czytają książki. Zawiera on wiele różnych bajek, „plastelinowe czytusie” wykonane przez dzieci, uzupełnione lekturniki na temat przeczytanej lektury pt. „Brzydkie kaczątko”, plakat projektu oraz informacje „Dlaczego warto czytać?” i „Kto jest dobrym czytelnikiem?”. Kącik ma za zadanie zachęcić dzieci do częstszego czytania i rozwijania w ten sposób umiejętności szybszego i płynniejszego czytania oraz rozwijania wyobraźni.

M. Bęben

Warsztaty mydlarskie w II c

12 grudnia w klasie II c odbyły się warsztaty mydlarskie, które przygotowała i poprowadziła mama Wiktora. Pomagały również mamy Oliwii i Roksany. Dzieci wykonały mydełka z gliceryny, w której zatopiły między innymi kawę ziarnistą, goździki, kwiaty róży i lawendy oraz brokat. Na początku produkcji mydełek dzieci pocięły glicerynę na małe kawałki za pomocą nożyków, wsypały ją do słoika, zważyły na kuchennej wadze oraz wsypały do silikonowych foremek różne ozdoby. Następnie mama Wiktora rozpuściła ją w mikrofali, dodała barwnik i wlała ją do foremek. Po zastygnięciu gliceryny można było wydostać swoje mydełko. Wszystkie wyszły przepięknie! Miały przeróżne kolory i kształty. Są więc serca, owale, różyczki, prezenty, zwierzątka oraz muszelki. Uczniowie byli bardzo zadowoleni i chętnie robili mydełka. Następnym etapem warsztatów było pakowanie mydełek do ozdobnych woreczków.

M. Bęben

>>zobacz zdjęcia<<

5B na cmentarzu w Pile – Leszkowie

Kolejne działania w ramach projektu CDEW. Grupa projektowa tym razem odwiedziła dwa bardzo ważne miejsca dla historii naszego miasta. Cmentarz wojenny żołnierzy rosyjskich i polskich z II wojny światowej, oraz cmentarz wojenny I wojny światowej z lat 1914-18, na którym pochowani są więźniowie Niemieckiego obozu jenieckiego znajdującego się na tym terenie. Odbyła się też pogadanka dotycząca historii Piły – jako niemieckiego miasta Schneidemuchl, zniszczeń wojennych Piły, obrońców wału pomorskiego i licznych znajdujących się w pilskich lasach umocnień i bunkrów z okresu II wojny światowej. Następnie, korzystając z okazji, odwiedziliśmy schronisko Miluszków.

Wizyta była naprawdę pouczająca. Wielu uczestników projektu po raz pierwszy usłyszało o tej części historii naszego miasta. Całość zaś jest ciągiem dalszym przygotowań do wywiadu z historykiem p. Wojciechem Kicmanem, który najprawdopodobniej odbędzie się już na początku stycznia.

PMT

>> zdjęcia z cmentarza <<

>> zdjęcia z wizyty w schronisku <<

Z wizytą u weterynarza

Zwieńczeniem zajęć o czworonożnych przyjaciołach była wizyta w Przychodni weterynaryjnej AS. Dzieci zapoznały się z pracą weterynarza. Pani doktor opowiadała o rozpoznawaniu chorób i sposobach leczenia wszystkich zwierząt, które trafiają do przychodni. Oprowadzała również dzieci po różnych gabinetach. Między innymi dzieci zobaczyły gabinet zabiegowy, labolatorium, gabinet stomatologiczny. Uczniowie mogli też obserwować przez mikroskop pasożyta oraz kroplę krwi.  Zobaczyli również urządzenie do prześwietlania -rtg, usg oraz zdjęcia pieska od wewnątrz. Mogli dotykać narzędzi chirurgicznych i z bliska przyjrzeć się jak wygląda inkubator. Dzieci były bardzo zadowolone z wizyty i słuchały z ogromnym zainteresowaniem.  Na zakończenie zajęć, w podziękowaniu wręczyli pani doktor pamiątkową, własnoręcznie wykonaną laurkę.

M. Woźniak

>>zobacz zdjęcia<<