Już od dłuższego czasu biblioteka szkolna proponuje uczniom aktywne spędzanie przerw. W myśl zasady „Dla każdego coś miłego” proponujemy szereg pomysłów na nudę podczas przerw (i nie tylko). Oprócz tego, że uczniowie korzystają z księgozbioru podręcznego, został wyeksponowany regał z pięknie wydaną i ilustrowaną literaturą popularnonaukową. Są to wydania przeważnie albumowe, po które dzieci i młodzież sięgają chętniej. Tym chętniej, że mogą się wygodnie usadowić na kanapach, pufach i fotelach, o które wzbogaciła się biblioteka. Dla tych, którzy nie lubią nadwyrężać oczu, biblioteka proponuje „czytające przerwy”, czyli czytanie fragmentów wybranych książek przez bibliotekarza, kolegów lub słuchanie audiobooków. Dla młodszych czytelników w każdą środę proponujemy „krainę pieczątkowców i kolorowych mandali”, podczas których dzieci mogą „wyżyć się” artystycznie. Można wziąć udział w zajęciach „Wytęż umysł” lub „Akademia gier logicznych”, gdzie rozpracowujemy quizy, krzyżówki, sudoku, nanogramy i inne tego typu zagadki. Raz na jakiś czas biblioteka proponuje też „Niedźwiedzią spiżarenkę” czyli poszukiwanie w bibliotece ukrytych smakołyków. Oprócz tego dzieci, zarówno te starsze jak młodsze, często odwiedzają „kącik gier” i spędzają „Czwartki z chińczykiem” . Oprócz tego, że uczniowie więcej czytają, również rozmawiają, bawią się, odrabiają lekcje i pomagają sobie wzajemnie. Dzięki temu coraz rzadziej można spotkać samotników zapatrzonych w komórki. W każdy piątek biblioteka oferuje uczniom „strefę relaksu”, aby dać odprężenie po całym tygodniu intensywnego wysiłku umysłowego. Wtedy słuchamy muzyki relaksacyjnej, wylegujemy się na kanapach, fotelach, dywanach i odpoczywamy. Oczywiście to nie jedyne propozycje dla odwiedzających bibliotekę. Włącza się ona aktywnie w życie szkoły i dzieję się w niej niemało.
Podczas przerw, ale również po lekcjach, w bibliotece jest zawsze spory tłok. Czytelnia tętni życiem. Szczególnie cieszymy się z odwiedzin tych, których w bibliotece rzadko się widywało.
K. B. , A. Ś.
>>zobacz zdjęcia<<