Realizacja projektów edukacyjno-logopedycznych

W czerwcu zakończyły się dwa roczne projekty. Jeden edukacyjno-logopedyczny  wdech- wydech „4 pory roku” i innowacyjny projekt „Kartka z kalendarza”. Uczniowie na zajęciach logopedycznych z klas 1-3 mieli możliwość sprawdzenia się w takich ćwiczeniach jak: chuchanie, dmuchanie, wąchanie, gwizdanie, oddychanie, wdychanie, parskanie, zdmuchiwanie, ziewanie, kaszlenie, chrapanie, nadmuchiwanie itp. w 4 cyklach odpowiadających innym warunkom przypisanym do 4 pór roku z różnymi materiałami i pomocami. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że najlepiej zadania i ćwiczenia wykonywało się w I i III cyklu czyli jesienią i wiosną. Celem projektu było:

  • usprawnianie aparatu mowy oraz  wyeliminowanie nieprawidłowego oddychania
  • pobudzanie rozwoju mowy
  • doskonalenie umiejętności społecznych i współpracy w grupie 
  • zaspokojenie naturalnych potrzeb dziecka
  • działania ekspresji i samorealizacji.

Drugi projekt był przeprowadzany według przypadającego w kalendarzu dnia świąt nietypowych, a mianowicie zajęcia były  przygotowane  na przykład pod dzień kropki,  dzień dziecka,  dzień babci i dziadka,  dzień kundelka, dzień kota, dinozaura, zwierząt, jesieni, wiosny, jabłka, mikołajek, walentynek, Święto Niepodległości, Konstytucji 3 maja, dnia dyni i wielu innych. Celem projektu było urozmaicenie zajęć, zachęcanie do wykonywania ćwiczeń i różnych zadań oraz integracja grupy, rozwijanie zainteresowań dzieci, motywowanie w celu osiągniecia zamierzonych celów.  

>>zobacz zdjęcia<<

Agnieszka Sagan-Moszyńska