Sadzimy drzewka

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Przyroda i ja” uczniowie klasy II b wspólnie z rodzicami oraz z wychowawczynią B. Kuklińską przeprowadzili akcję sadzenia drzewek. Od rana przygotowywano łopaty, ziemię i oczywiście sadzonki drzew. Wspólnymi siłami zasadzono lipy, dąb i klon. Drugoklasiści rozpoczęli prace od podzielenia się na grupy i wybrania lidera. Następnie (oczywiście z pomocą dorosłych) wykopywali dołki. Niektórzy uczniowie nigdy przedtem nie mieli okazji kopania i bali się nawet dżdżownicy. Ci bardziej samodzielni nie jeden raz obcowali z łopatą, co było widać na pierwszy rzut oka. Po wsadzeniu drzewek odbyła się pogadanka na temat „Po co nam drzewa?”, podczas której uczniowie odpowiadali na pytania i dzielili się swoją wiedzą z innymi. Drugoklasiści wiedzieli, jak ogromne znaczenia dla naszego środowiska mają drzewa, oraz że ich brak prowadzi do globalnego ocieplenia. Dzieci zapamiętały powiedzenie, że drzewa to „płuca ziemi” i należy o nie dbać, sadzić je i pielęgnować. Mali przyrodnicy obiecali, że nie będą niszczyć drzew ani sadzonek, by w przyszłości ich dzieci mogły oddychać świeżym powietrzem, wypoczywać i bawić się w ich cieniu.

B. Kuklińska

>>zobacz zdjęcia<<

Balonowo – odlotowo

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej z elementami Montessori „Czy wiesz Jak, czy wiesz, że?” uczniowie wykonują różne eksperymenty. Jednym z nich był najbardziej efektowny eksperyment „Drożdżowych balonów”. Dzieci obejrzały film pt. „Piękny start balonów”, zapoznały się z różnymi sposobami wypełniania balonów powietrzem od najmniejszych do ogromnych. Kolejnym korkiem było przeczytanie instrukcji wykonania eksperymentu i przystąpienie do działania. Po wymieszaniu wszystkich składników zaczęła się pilna obserwacja. Kiedy balony zaczęły wypełniać się gazem rosnących drożdży, emocje wzrastały. Zajęcia jak zawsze kończyły się wspólnym wyciąganiem wniosków z danego eksperymentu, a wszystkim dzieciom zamarzył się lot prawdziwym balonem.

M. Woźniak

Magiczne drzewo słodziaków

Klasa II c w ramach realizacji zadania konkursowego dla szkół podstawowych „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków”, stworzyła dekorację klasy zawierającą Magiczne Drzewo Słodziaków z materiałów nadających się do recyclingu. Akcja ta ma na celu rozbudzić dziecięcą wyobraźnię oraz chęć do codziennego czytania. Do akcji przyłączyły się także mamy dwóch dziewczynek, pani Marika Breitenbach i pani Róża Ratajczyk. Dzieci bardzo chętnie zaangażowały się w akcję. Przyniosły bardzo dużo materiałów niezbędnych do budowy drzewa między innymi kartony, papiery, wycinanki, rurki po papierze, liście, gałęzie, maskotki. Uczniowie narysowali także słodziaki, które zostały powieszone na tablicy obok drzewa.

M. Bęben

>>zobacz zdjęcia<<

„Gazetowe” owoce i warzywa

W ramach realizacji Programu dla szkół: „Owoce, warzywa, mleko i przetwory mleczne” klasa II c wykonywała owoce i warzywa z gazet. Dzieci wyczarowywały śliwki, jabłka, banany, ogórki i kalafiory. Uczniowie mieli ogromną frajdę, gdy musiały zanurzyć uformowane z gazet owoce i warzywa w kleju z mąki ziemniaczanej, a następnie owinąć je w kolorowy papier.

M. Bęben

>>zobacz zdjęcia<<

Spotkanie z dietetykiem

Klasa II C miała przyjemność gościć w swojej klasie Trenerkę Odżywiania – panią Kornelię, która zajmuje się konsultacjami żywieniowymi oraz analizą składu ciała w klubie Wellness 24 w Pile. Prowadzi ona także programy na odchudzanie, niedowagę, program dla sportowców, odżywianie podczas cukrzycy czy nadciśnienia, problemów z jelitami, trawieniem i inne. Pani Kornelia opowiedziała dzieciom czym się zajmuje oraz przygotowała prezentację multimedialną na temat zdrowego odżywiania. Dzieci dowiedziały się, co mają jeść, a czego unikać. Była również mowa o prawidłowym nawadnianiu i uprawianiu sportu. Uczniowie poznali składniki odżywcze warzyw i owoców. Trenerka pokazała też dzieciom sprzęt do szybkiej analizy składu ciała, podczas której można poznać swój wiek metaboliczny, nawodnienie, masę kości i mięśni oraz poziom tkanki tłuszczowej. Dzieci miały okazję dowiedzieć się jak poprawić swoją kondycję, zdrowie, ukształtować sylwetkę i zdrowo się odżywiać.

 M. Bęben

>>zobacz zdjęcia<<

Klasowy konkurs recytatorski

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” oraz ogólnopolskiego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa, klasa II c wzięła udział w klasowym konkursie recytatorskim. Dzieci pięknie recytowały wiersz pt. „Na straganie” Jana Brzechwy. Wiersz jest długi i trudny, ale uczniowie bardzo dobrze sobie z nim poradzili. W konkursie udział wzięło 16 uczniów. Zwyciężył Szymon Mańkowski, drugie miejsce zajęła Roksana Ratajczyk, trzecie Weronika Sporek, a czwarte Oliwia Breitenbach. Wszystkie dzieci zostały nagrodzone dyplomami i oklaskami, a zwycięzcy oprócz dyplomu otrzymali książki. W jury zasiadły panie M. Bęben i Aleksandra Depta. Drugoklasiści szykują się teraz do przedstawienia, które odbędzie się w październiku. Wszystkim dzieciom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

M. Bęben

>>zobacz zdjęcia<<

Jesień w ogrodzie

W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Przyroda i ja” uczniowie klasy II b wraz z wychowawczynią B. Kuklińską udali się do ogródka kolegi z klasy. Tematem wycieczki była „Jesień w ogrodzie”. Drugoklasiści na miejscu zapoznali się z nazwami drzew owocowych oraz poznali różnice pomiędzy drzewami a krzewami. Mama, która jest właścicielką ogrodu wyjaśniła dzieciom, po co bieli drzewka i w jakim okresie należy powtarzać tę czynność. Potem wszyscy podziwiali hubę rosnącą na drzewie i piękny bukszpan. Następnie każdy mógł zerwać i powąchać pachnącą gałązkę mięty i dowiedzieć się o jej leczniczych walorach. Na działce w okresie jesiennym zostały w ziemi niektóre warzywa. Drugoklasiści doskonale poradzili sobie z ich nazwami oraz utrwalili wiedzę na temat części jadalnych roślin. Przy ogrodzeniu uczniowie podziwiali krzewy malin z owocami i ogromną leszczynę. Dzieci podziwiały kolory przyrody jesiennej, dużą ilość liści, które jesienią działkowicze grabią i porządkują. Niektóre działki były przekopane i przygotowane do zimy. Wycieczka utrwaliła wiedzę uczniów o drzewach owocowych, krzewach i zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią.    

B. Kuklińska

>>zobacz zdjęcia<<

Przygoda z bohaterem „Gangu Słodziaków”

Bohaterem, który inspiruje do czytania uczniów klasy II a jest borsuk Bartek. Na kolejnych zajęciach związanych z lekturą książki, dzieci opisywały wygląd maskotki. Odwiedził ich również pan Mateusz Gutowski, pracownik pilskiej uczelni UAM. W ubiegłym roku przeprowadził wspaniałe zajęcia poświęcone życiu sów, ponieważ sowa Zosia była klasową maskotką. W tym roku podczas zajęć towarzyszy dzieciom borsuk Bartek, dlatego pan Mateusz w bardzo interesujący sposób opowiadał o życiu borsuków. Na wstępie przeczytał jeden z rozdziałów książki z serii „Gang Słodziaków” po czym zaprezentował postać spreparowanego borsuka, którego przyniósł do klasy. Uczniowie byli bardzo podekscytowani, ponieważ mogły przyjrzeć się zwierzątku z bliska. Zadawały mnóstwo pytań, na które uzyskały wyczerpujące odpowiedzi. Najbardziej zadziwiły je malutkie oczy borsuka i wiadomości na temat jego wzroku, dlatego pan Mateusz użyczył mu na chwilę swoje okulary co bardzo rozbawiło dzieci. Pod koniec zajęć zadaniem drugoklasistów było rozwiązanie krzyżówki online dotyczącej tematyki zwierzęcej i leśnej. Przygotowanie leśnej polany i kolorowanie postaci borsuka były ostatnim punktem tych bardzo ciekawych i pouczających zajęć.

M.Woźniak

>>zobacz zdjęcia<<

Warsztaty TIK

We wtorkowe popołudnie chętni nauczyciele wzięli udział w szkolnych warsztatach TIK. Uczestnicy poznali kilka aplikacji, które mogą urozmaicić lekcje tj. Wordart, Canva, Mentimenter. W programie warsztatów znalazła się także umiejętność tworzenia formularzy online. Prowadząca Honorata Sekuterska – Nowak zaprezentowała także zalety notowania graficznego. Efekty prac można zobaczyć na zdjęciach. Druga część warsztatów już w listopadzie! Zapraszamy! 

H.Sekuterska-Nowak

>>zobacz zdjęcia<<

Szkolna Liga Szachowa dla klas IV – VIII

8 października 2019 r. odbył się pierwszy turniej z cyklu Szkolnej Ligi Szachowej w SP nr 5 dla klas 4-8. Uczestniczyło w nim sześcioro zawodników. Turniej rozegrany został systemem kołowym. Pierwsze miejsce zajęła Kinga Kachelek wygrywając wszystkie partie. Drugie miejsce zajęła Julia Knitter. Na trzecim miejscu turniej ukończyła Martyna Wypchło. Pozostałe miejsca przypadły kolejno Cyprianowi Sotkowi, Kamilowi Połowniakowi i Konradowi Kobusińskiemu. Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy sukcesów.

  Paweł Bęben

Bezpieczne grzybobranie

W ramach realizacji zadań innowacyjnych „Przyroda i ja” uczniowie klasy II b wraz z wychowawczynią B. Kuklińską zostali zaproszeni na zajęcia do Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej. Po przybyciu na miejsce drugoklasiści dowiedzieli się, czym zajmują się pracownicy tej placówki. Następnie wszyscy z uwagą obejrzeli i wysłuchali ciekawej prezentacji o lesie, zasadach zachowania i przebywania na jego terenie. Następnie pani edukator przedstawiła przyrząd do mierzenia natężenia hałasu. Wszyscy mogli spróbować swoich sił w tym zakresie. Rekord pobił uczeń, który wykrzyczał 130 decybeli. Uczniowie uświadomili sobie, jak groźne skutki niesie za sobą przebywanie w hałasie: ból głowy, choroby strun głosowych i uszu. Jednak głównym tematem zajęć było bezpieczne grzybobranie. Drugoklasiści poznali zasady zbierania grzybów m.in wykręcanie ich, zbieranie do koszyków, a nigdy do reklamówek, zabieranie ze sobą atlasów. Potem odbyły się zajęcia plastyczne, kolorowanie i opisywanie części grzyba. Na koniec wszyscy przeszli obejrzeć piękną wystawę przygotowaną z prawdziwych grzybów. Drugoklasiści wzięli sobie do serca wszystkie przestrogi i zasady grzybobrania oraz dowiedzieli się, jak zdrowo i bezpiecznie można korzystać z bogatych zasobów przyrody.

B. Kuklińska

>>zobacz zdjęcia<<

Turniej historyczny 1 z 10

W poniedziałek 7 października z okazji 80 rocznicy wybuchu II wojny światowej, w sali Miejskiej Invest Parku w Pile odbyła się V edycja Miejskiego Turnieju Historycznego Jeden z dziesięciu. Jego organizatorami była Szkoła Podstawowa nr 5 im. Dzieci Polskich oraz Muzeum Okręgowe im. Stanisława Staszica. Celem Turnieju było przybliżenie wiedzy na temat wojny obronnej Polski w 1939 r. ze szczególnym uwzględnieniem regionu nadnoteckiego.

W turnieju wzięli udział przedstawiciele dziesięciu szkół podstawowych z Piły. Jego uczestnicy musieli w trzech etapach wykazać się wiedzą z zakresu najnowszej historii Polski. Autorem pytań był starszy kustosz Muzeum Okręgowego im. Stanisława Staszica w Pile Pan Marek Fijałkowski. Turniej został objęty honorowym patronatem Prezydenta Miasta Piły Piotra Głowskiego.

Do finału zakwalifikowali się uczniowie: Marek Jędrzejak reprezentujący Salezjańską Szkołę Podstawową, Wiktor Pytel ze Szkoły Podstawowej Społecznego Towarzystwa Oświatowego oraz Antoni Naranowicz   reprezentujący Szkołę Podstawową nr 3. Po zaciętej i emocjonującej walce III miejsce zdobył Marek Jędrzejak, II – Wiktor Pytel a zwycięzcą został Antoni Naranowicz. Atrakcyjne nagrody dla uczestników konkursu ufundowali Urząd Miasta Piły, Muzeum Okręgowe im. Stanisława Staszica w Pile oraz Philips Lighting Poland. Laureatom serdecznie gratulujemy!

Tstał się wspaniałą okazją do ogłoszenia wyników Konkursu Plastycznego związanego z 80 rocznicą wybuchu II wojny światowej dla uczniów klas IV – VIII, który odbył się we wrześniu bieżącego roku w SP 5.   Wyróżnienie otrzymali Jakub Pigłowski z klasy VI a, Krystian Caban z klasy VI d oraz Marta Kucharska z klasy VII b.

Zwyciężczynią konkursu została Julia Winiecka z klasy VII b, na II miejscu znalazł się Mateusz Świderski, a III miejsce zdobyła Julia Możdżyńska. Laureatom serdecznie gratulujemy!

                                                               Michał Łożyński, Agata Świderska

>>zobacz zdjęcia<<

Witaminowa bomba

W ramach Programu dla Szkół uczniowie klasy I c omawiali co powinno się jeść i jak często. Efektem lekcji było przygotowanie piramidy zdrowego żywienia promującej zdrowy sposób odżywiania. Uczniowie rozmawiali o witaminach oraz zdrowym odżywianiu. Nauczyli się jak dozować pokarmy, jakich produktów powinny spożywać najwięcej, a jakich mniej. Uczniowie zrozumieli, że należy ograniczyć słodycze, a napoje gazowane zastąpić wodą lub sokiem. Na sam koniec każdy wypił „bombę witaminową”, czyli świeżo przygotowany sok owocowo – warzywny. Był pyszny!!!

A. Skrypak-Schiller

>>zobacz zdjęcia<<

Młodsi sprawdzają czy starsi tabliczkę mnożenia znają

4 października odbył się IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. W naszej szkole również świętowaliśmy ten dzień pod hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”. Uczniowie klasy 7 a sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia wśród całej społeczności uczniowskiej oraz pracowników szkoły. Pani dyrektor M. Orlińska również została poddana testowi i przeszła go śpiewająco :):):). W czasie przerw uczniowie mogli się zrelaksować przy układaniu puzzli z tabliczką mnożenia lub rozwiązując zadania obrazkowe. Dużą popularnością cieszyła się patyczkowa gra „Kaboom”, oczywiście również z tabliczką mnożenia. Całości towarzyszył dobry humor, świetna zabawa i słodki poczęstunek.

Diana Giełczyk

>>zobacz zdjęcia<<

Światowy Dzień Zwierząt

Dzisiaj 4 października obchodzimy światowy dzień zwierząt. Chcemy przypomnieć, że świat bez nich byłby smutny, a one same są ludziom potrzebne do życia.

Dbajmy o zwierzęta – te nasze w domu, na podwórku i te na wolności, w lasach. Nie bądź obojętny, kiedy dzieje się im krzywda!. Reaguj!!!

Każdy z nas może wesprzeć naszą akcję pomocy zwierzakom.

Odwiedź naszą wystawę w holu szkoły i daj „Azorkowi” jakiś smakołyk.

Samorząd Szkolny i Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami

>>zobacz zdjęcia<<

Kolorowo, zdrowo, odjazdowo

W ramach realizacji programu „Owoce, warzywa i mleko w szkole” uczniowie klasy II a wykonali wystawę promującą warzywa i owoce. Na zajęciach z elementami pedagogiki M. Montessori zapoznali się z tematyką samochodową. Dowiedzieli się, co to jest konstrukcja oraz jak zaprojektować samochód. Po lekcjach przygotowawczych przystąpili do działania. Dobierając się w pary wykonali z kartonu mini pojazdy. W tym samym czasie zapoznawali się z tematyką „Dary jesieni”. Wspólnie z wychowawcą postanowili wypełnić samochody darami naszych sadów, pól i „zawieźć” je innym dzieciom. Przynieśli mnóstwo świeżych, soczystych a przede wszystkim zdrowych owoców i warzyw. Zapakowali je do aut, które przenieśli do holu szkoły. W ten sposób „zawieźli” je wszystkim, którzy uczą się, pracują lub odwiedzają nasz budynek, przypominając jak ważne jest spożywanie warzyw i owoców każdego dnia.

M. Woźniak

>>zobacz zdjęcia<<

Pomóż mi rozwinąć skrzydła

W myśl słów M. Montessori „Czego nie ma najpierw w zmysłach tego nie ma później w umyśle”, pierwszaki poznawały świat empirycznie. Uczniowie I c realizując innowację „Pomóż mi rozwinąć skrzydła” badali świat wszystkimi zmysłami, a dzięki temu zdobywali wiedzę i nowe doświadczenia. To ciągłe odkrywanie nowego jest potrzebą każdego człowieka, a zwłaszcza tego najmłodszego. Dzięki eksperymentowaniu uczniowie mieli możliwość stać się prawdziwymi odkrywcami. Samodzielnie łączyli przygotowane substancje i bacznie obserwowali co się stanie. Starali się zgłębić nieznane zjawiska i zrozumieć efekt poszczególnych etapów swojego działania. Zajęcia bardzo się dzieciom podobały i na pewno jeszcze do nich wrócą…

A. Skrypak-Schiller

>>zobacz zdjęcia<<

Warsztaty literackie

W jesienny czwartkowy poranek 3 października pięć uczennic naszej szkoły brało udział w warsztatach literackich w gospodarstwie agroturystycznym w Stobnie. Warsztaty poetyckie dla uczniów szkół podstawowych odbyły się w ramach projektu „W kontakcie” realizowanego we współpracy z Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w ramach programu „Bardzo Młoda Kultura: Wielkopolska!”. Podczas warsztatów uczennice tworzyły poezję, którą oceniać będzie jury Miejskiego Konkursu Poetyckigo „Ekologiczny świat”. 

H.Sekuterska

>>zobacz zdjęcia<<

Wybory do Szkolnego Samorządu Uczniowskiego klas IV – VIII

2 października odbyły się wybory na przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego. Wzięło w nich udział 314 uczniów na 338 uprawnionych do głosowania oraz 22 pracowników szkoły. Oddano 334 ważnych głosów oraz 2 nieważne.

Do startu w wyborach zakwalifikowało się pięć kandydatek, które uzyskały następujące wyniki:

1. Julia Szprejda z klasy 8a – 154 głosy,

2.Wiktoria Biłas z klasy 7b – 80 głosów,

3. Zuzanna Główczewska z klasy 4a – 50 głosów,

4. Zuzanna Pawlak z klasy 6a – 34 głosy,

5. Julia Momot z klasy 5b – 14 głosów.

Zatem na przewodniczącą SU Szkoły Podstawowej nr 5 w Pile na rok szkolny 2019/2020 wybrana została Julia Szprejda z klasy 8 a, która otrzymała 46% ważnych głosów.

Szkolny Komitet Wyborczy stanowiło 10 uczniów klas IV – VIII, którego przewodniczącą była Marika Pytlarz z klasy 7b.

M. Pazdej

>>zobacz zdjęcia<<

 

Wybory do Szkolnego Samorządu Uczniowskiego klas I – III

W środę 2 października odbyły się wybory uczniów klas I – III do Szkolnego Samorządu Uczniowskiego. W głosowaniu udział wzięły klasy drugie, trzecie oraz nauczyciele. Na karcie wyborczej znalazło się 9 kandydatów, lecz tylko troje mogło się dostać do samorządu. Informujemy, że do samorządu szkolnego zostali wybrani: Adrian Słomkowski, Lena Januszewska oraz Alicja Anioł. Serdecznie gratulujemy!

>>zobacz zdjęcia<<

 

Najmodniejsi z najmłodszych

30 września z okazji Dnia Chłopaka samorząd uczniowski zorganizował okolicznościowy konkurs dla chłopców z klas I – III. Tematem konkursu był modny i oryginalny ubiór. Najmodniejszymi małymi mężczyznami w naszej szkole okazali się uczniowie klas pierwszych i trzecich. Są to Konrad Król, Oliwier Oleszkowicz, Wiktor Kowalski z klasy I a oraz Marcel Zawada i Aleksander Duljasz z klasy III a. Zwycięzcy otrzymali dyplomy i upominki.

R. Badziąg

>> zobacz zdjęcia<<

Z ekologią za pan brat

We wrześniu odbył się w naszej szkole szkolny etap XIX Olimpiady Ekologicznej Powiatu Pilskiego, w którym wzięło udział 13 uczennic klas V, VI i VII. Dziewczęta zmierzyły się z niełatwym testem, zgłębiając tajniki ekologii. Miło mi ogłosić, iż do etapu gminnego dostały się Nikola Ptasińska z kl. 6 b oraz Milena Pawlak z kl. 7 a, które w czwartek 3 października będą reprezentowały naszą szkołę podczas konkursu w Invest Parku. Trzymamy kciuki. Powodzenia Dziewczęta!

M. Orlińska

Szkoła na widelcu

W bieżącym roku szkolnym nasza placówka dołączyła do Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu”. Celem programu jest budowanie świadomości żywieniowej i rozwijanie umiejętności kulinarnych. Zadaniem dorosłych (rodziców/opiekunów, wychowawców) jest dążenie do tego, aby nasze pociechy spożywały więcej owoców i warzyw, które jak wiemy stanowią podstawę zdrowego żywienia. Bardzo ważne jest, by w naszej codziennej diecie była ich odpowiednia ilość.

W czwartek 26 września uczniowie klas I – III uczestniczyli w zajęciach pod hasłem „Dlaczego jedzenie jest ważne?”. Dzieci omawiając to zagadnienie wykazały się niemałą wiedzą dotyczącą zdrowego odżywiania, roli witamin zawartych w owocach i warzywach oraz znaczenia aktywności fizycznej w życiu człowieka. Zadaniem uczniów było wykonanie piramidy żywieniowej. Gotowe prace zostały zaprezentowane w holu szkoły.Efekty pracy poszczególnych zespołów klasowych możemy zobaczyć na zdjęciach.

M.Prus

>>zobacz zdjęcia<<

IV a na bowlingu

W poniedziałek 30 września klasa 4 a z okazji Dnia Chłopaka wybrała się na kręgle. Uczniowie wraz z wychowawcą panią Mirosławą Zięcik spędzili miłe popołudnie na bowlingu. Zabawa była świetną okazją do wspólnego spędzenia czasu wolnego. Mistrzem kręgli został Piotr Kurek, zdobywając 154 punkty! Gratulacje! Oby więcej tak udanych spotkań!

M. Zięcik

>>zobacz zdjęcia<<

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

W ramach Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania uczniowie klas I c i II a spotkali się w szkolnej bibliotece by rozpocząć przygodę z Gangiem Słodziaków. Już w ubiegłym roku uczniowie klasy II a przystąpili do konkursu, który miał inspirować dzieci do codziennego czytania. Tegoroczna inicjatywa została podjęta przez dzieci z wielkim entuzjazmem. Chętnie podzielili się z młodszymi kolegami i koleżankami przygodami z książeczki pt. „Gang Słodziaków. Przyjaciele mogą wiele, czyli magia z leśnej polany”. Pierwszaki słuchały z wielkim zainteresowaniem, a po zajęciach w bibliotece udali się do swoich klasopracowni na dalszą część zajęć poświęconą wysłuchanej lekturze. Otrzymali również dzienniczki, które będa wyklejane naklejkami po przeczytaniu bądź wysłuchaniu fragmentu książki. Każdej klasie towarzyszy maskotka, która jest bardzo lubiana przez wszyskie dzieci.

M. Woźniak

>>zobacz zdjęcia<<

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania z Gangiem Słodziaków

W ramach obchodów Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania, uczniowie z klasy 3 c zorganizowali w klasie mini-maraton czytania. Dziewięcioro śmiałków przez ponad pół godziny non stop czytało fragmenty książki „Nowe przygody Gangu Słodziaków”. Skąd wybór akurat takiej lektury? Otóż, uczniowie przystąpili w tym roku szkolnym do II edycji projektu edukacyjnego „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków” organizowanego pod patronatem sieci sklepów „Biedronka”. W trakcie trwania maratonu wyłoniono Mistrza Czytania Nowego Tekstu, którym została Basia Kotula. Uczestnicy maratonu zostali nagrodzeni gromkimi brawami i kolorowymi zakładkami do książek. Wszyscy trzecioklasiści na zakończenie Dnia Głośnego Czytania otrzymali dzienniczki zachęcające do codziennego czytania w domu przez kolejne trzy tygodnie. Ciekawe, czy nie zabraknie im wytrwałości i silnej woli? Trzymamy kciuki i mocno kibicujemy!

K.Kołodziej

>>zobacz zdjęcia<<