Szkoła bez dzwonków

al. Niepodległości klasy I – III – szkoła bez dzwonków

Zasadę organizacji przerw i lekcji uczniowie poznali podczas poniedziałkowych spotkań z wychowawcami, tuż po uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego 2019-2020. 
Organizując szkołę bez dzwonków, upatrujemy w naszym działaniu korzyści związanych zarówno z oddziałami przedszkolnymi, jak i uczniami klas I etapu edukacyjnego.
 
A oto kilka z nich:
– jest ciszej, bowiem dzwonki powodują natężenie hałasu,
– dzwonki podnoszą poczucie stresu  oraz potęgują zachowania stadne – efekt eksplozji energii uczniowskiej na dźwięk dzwonka na przerwę,
– w szkole są  zegary, dzięki którym można skutecznie kontrolować czas, rodzi się potrzeba znajomości zegara,
– uczniowie uczą się gospodarowania czasem, odpowiedzialności i etosu pracy, dzwonki zdejmują z uczniów odpowiedzialność za kontrolowanie czasu,
– brak skuteczności przy dzwonkach na lekcje, uczniowie często i tak „kończą” przerwę dopiero na widok nauczyciela idącego na lekcję,
– wspieranie podmiotowego traktowania ucznia, systemu edukacji opartego na zaufaniu i partnerstwie, a nie nakazie i egzekucji,
– skuteczne funkcjonowanie szkoły bez dzwonków w edukacji skandynawskiej, uchodzącej za najlepszą edukację europejską.
 
                                                                                                                                                                                                  Z pozdrowieniami
                                                                                                                                                                                                  Elżbieta Puchalska