W sobotę 2 lutego 25 gimnazjalistów z naszej szkoły uczestniczyło w pieszej wycieczce terenowej szlakami rezerwatu Kuźnik. Uczniowie w Światowym Dniu Mokradeł mieli okazję zdobyć wiedzę o polodowcowych zbiornikach wodnych i ich znaczeniu w przyrodzie. Przewodnikiem naukowym grupy był dr Paweł Owsianny z UAM i pracownik Nadleśnictwa pani Anna Kałka. Zachęcam do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu i korzystania z innych form połączenia edukacji z rekreacją. Warto miło i z pożytkiem dla zdrowia spędzić swój wolny czas Kinga Bartnicka.
Segregujemy śmieci
We wtorek 5 lutego w ramach realizacji innowacji pedagogicznej ‘”Przyroda i ja” uczniowie klasy I B wraz z wychowawczynią Barbarą Kuklińską zaprosili do szkoły pana Krzysztofa Oleksego edukatora z PRGOK. W spotkaniu brali udział wszyscy uczniowie klas pierwszych i drugich. Zajęcia rozpoczęły się od zapoznania z pojęciem segregacji. Potem dzieci dowiedziały się w jakim celu jej dokonujemy. Następnie uczniowie poznali kolory pojemników niezbędnych do segregowania odpadów i omówili, co do nich wrzucamy. Wiedzą także, że każda plastikowa butelka rozkłada się ok. 500 lat, jedna tona makulatury to 17 uratowanych drzew, a odpady biodegradowalne nadają się na kompost. Pan Krzysztof zachęcał dzieci do ograniczania zużycia jednorazowych reklamówek, plastikowych naczyń i butelek. Uczniowie swoimi wypowiedziami zachęcali do oszczędzania żywności i kupowania jej tyle ile nam potrzeba, a nie na zapas. Dzieci odpowiadały na pytania gościa. O smogu wiedziały prawie wszystko, o jego szkodliwości również. Ostatnim punktem spotkania były warsztaty, podczas których uczniowie segregowali odpady według poznanych kryteriów. Okazało się, że nie jest to takie proste, gdyż zdarzały się pomyłki. Zgodnie z tematyką spotkania ”Kto śmieci sortuje – naszą planetę ratuje” wszyscy uczestnicy potwierdzili, że sortowanie, a następnie recykling surowców wtórnych ma ogromne znaczenie dla środowiska. Złe gospodarowanie odpadami ma zgubny wpływ na otaczającą nas przyrodę. Odczuwają to zwierzęta, rośliny oraz oczywiście ludzie. Dlatego warto segregować wszystkie odpady zgodnie z zasadami.
B. Kuklińska
Konkurs pięknego czytania
W poniedziałkowy ranek 4 lutego odbył się konkurs pięknego czytania dla uczniów klasy III b. Zgłosiło się do niego 12 osób. Wszyscy uczestnicy świetnie poradzili sobie z wylosowanym tekstem, dlatego jury miało wielki problem z przyznaniem tytułu „Mistrza czytania”. Ostatecznie tytuł mistrza przypadł Jakubowi Kamba – Kibatshi. Drugie miejsce zajęła Nadia Wańczak, a trzecie Ania Janowska. Gratulujemy!
K.B.
100 % frekwencja w II c
1 lutego rozpoczęliśmy drugie półrocze roku szkolnego 2018/2019. Wcześniej podsumowaliśmy I okres, nasze osiągnięcia i niepowodzenia, sukcesy i porażki. Na dobre wyniki w nauce niewątpliwie ma wpływ systematyczne uczęszczanie na lekcje. W klasie 2 c mamy aż dwoje uczniów, którzy w pierwszym półroczu osiągnęli 100% frekwencję!!! Kinga Balcewicz i Tymoteusz Trzupek nie opuścili ani jednej godziny zajęć!!! Udowodnili, że bardzo lubią szkołę! Brawo!
Gratulujemy Kindze i Tymkowi oraz życzymy, aby utrzymali swój wynik do końca roku szkolnego.
K. Kołodziej
>>zobacz zdjęcia<<
Zawodowy zawrót głowy
Pierwszaczki z klasy I c kończąc projekt edukacyjny „Zawodowy zawrót głowy” poznały kolejne ciekawe zawody. Wybrały się na Pocztę, by zobaczyć jakie zawody są tam wykonywane. Najbardziej zainteresował dzieci zawód listonosza. Wiedzą, że to bardzo ciężka i potrzebna praca. Zapoznali się z zasadami adresowania kartek pocztowych, które później wysłali do naszej szkoły. W kolejnym dniu do szkoły zawitał Ratownik Medyczny, który jeszcze bardziej zainteresował uczniów swoim zawodem. Pokazał im podstawowe czynności udzielania pierwszej pomocy oraz niezbedny sprzęt w codziennej pracy. Zawód ten musi być wykonywany z powołania nie wszyscy mogliby go wykonywać. Dzieci jednogłośnie stwierdziły, iż zawód ten jest bardzo ciężki i bardzo odpowiedzialny. Kończąc nasz projekt edukacyjny pt. „Zawodowy zawrót głowy” został ogłoszony w naszej klasie konkurs plastyczny. Dzieci przygotowują się też do przedstawienia teatralnego dla klas I – III na który już teraz zapraszają.
A. Skrypak-Schiller
Lekcja muzealna
W piątek 1 lutego klasa VI b wzięła udział w lekcji muzealnej poświęconej 100 rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Podczas tych niecodziennych zajęć uczniowie zapoznali się z wystawą prezentującą pamiątki związane z Powstaniem Wielkopolskim między innymi mundury, broń, proporce, dokumenty i zdjęcia ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Pile, jak i miejscowych kolekcjonerów. Była to doskonała okazja do zdobycia wiedzy związanej z historią naszego regionu.
M. Łożyński
Matematyczne potyczki czwartoklasisty
W czwartek 31 stycznia odbył się etap szkolny IV Miejskiego Konkursu Matematycznego „Matematyczne Potyczki Czwartoklasisty”. Miło mi poinformować, że jego zwycięzcami zostali: Kacper Wróblewski z klasy IV C, Patryk Kowalski i Wiktor Błesnowski z klasy IV B. Będą oni reprezentować naszą szkołę na kolejnym etapie konkursu, który odbędzie się 14 lutego w Szkole Podstawowej nr 1. Wszystkim uczniom dziękuję za udział w konkursie, a laureatom życzę kolejnych sukcesów.
M. Zięcik
Ferie z klasą 4B
W czasie ferii zimowych 23 stycznia klasa 4B spotkała się wraz z wychowawcą na wspólnym wypoczynku w szkole. Najpierw zrobiliśmy sobie wspólnie drugie śniadanie. Na kanapkach znalazło się dużo warzyw i owoców. Do tego zaserwowaliśmy sobie przepyszne kakałko. Następnie w ramach programu „Tolerancja w szkole” wspólnie oglądaliśmy film „Cudowny chłopiec”. Frekwencja bardzo dopisała, było 17 uczniów, a zabawa była naprawę przednia. W planach mieliśmy lepienie bałwana i wojnę na śnieżki, ale niestety zima poskąpiła śniegu.
PMT
Pierwszaki w sklepie „bio”
W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Przyroda i ja” uczniowie klasy I B wraz z wychowawczynią Barbarą Kuklińską udali się do sklepu zielarskiego „Na zdrowie”. Zaraz przy wejściu wszyscy poczuli aromat ziół, herbat i przypraw. Pierwszoklasistów przywitał pan Tomasz Deresz, który jest właścicielem sieci sklepów zielarskich. Uczniowie poznali bogaty asortyment produktów znajdujących się na półkach. Interesowały ich pewne nazwy, jak na przykład mąka kokosowa, siemię lniane, oleje z orzechów czy słonecznika. Pracownicy tłumaczyli zastosowanie wielu produktów w odżywianiu. Pierwszoklasiści dowiedzieli się, co znaczy określenie „bio”. Dużym zainteresowaniem cieszył się regał z sokami i syropami. Uczniowie rozróżniali soki z aloesu, aronii, czarnego bzu oraz podawali nazwy znanych im innych soków z owoców i roślin. Dzieci dowiedziały się, że cytryna zawiera mniejsze ilości witaminy C niż owoce czarnego bzu lub aceroli. W sprzedaży znajdowały się również kosmetyki pozbawione jakichkolwiek środków uczulających jak np. mydełka dla alergików, ziołowe szampony, kremy ochronne dla dzieci i dorosłych. Wszystko z naturalnego niczym nie skażonego środowiska. Uczniowie dowiedzieli się, jak bardzo potrzebna jest dla zdrowia witamina D. Zachęceni używaniem zdrowych artykułów „bio” wrócili do szkoły. Pierwszaki poszerzyły swoją wiedzę na temat bogactwa natury jakie niesie przyroda. Nauczyli się, że jeśli będą dbać o czyste środowisko, to korzystać będą z nieskażonych, naturalnych produktów w postaci ziół, owoców, czy też kory drzew. Natura wokół nas zapewnia człowiekowi zdrowe produkty do wykorzystania w kosmetykach, herbatkach i sokach. Warunkiem jednak jest życie w ścisłej symbiozie i przyjaźni człowieka z otaczającą przyrodą.
B. Kuklińska
Plan na wiosenne półrocze
Na stronie i w dzienniku lekcyjnym
pojawił się już nowy plan na II półrocze.
Plan obowiązuje od 28 stycznia 2019r.