Zapraszamy uczniów wszystkich klas do wzięcia udziału w konkursie „Sto życzeń na setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości”. Zadaniem uczestników jest zredagowanie życzeń dla naszej Ojczyzny z okazji stulecia niepodległości. Autorzy najbardziej pomysłowych i oryginalnych prac zostaną nagrodzeni oceną z j. polskiego, a ich życzenia będą zaprezentowane podczas szkolnych obchodów Święta Niepodległości. Prace liczące max. 30 słów należy przekazać nauczycielom j. polskiego do 26.10.2018r.
Szczegółowych informacji nt konkursu udzielają jego organizatorki, p. M. Orlińska i p. T. Bogdanowicz.
Sztafetowe Biegi Przełajowe
Nasza szkoła współpracuje z Klubem Piłkarskim Piła. Uczniowie „piątki” należący do tego Klubu zajęli drugie miejsce w Mistrzostwach Powiatu Pilskiego w Sztafetowych Biegach Przełajowych. Oto oni:
1. Mikołaj Czechowicz,
2.Marcel Siuda,
3.Kacper Hudzik,
4.Kacper Zieliński,
5.Kacper Rokieta,
6.Jakub Cieślik,
7.Michał Molak,
8.Szymon Tomaszewski,
9.Patryk Pisula,
10.Dorian Rabiński,
11.Jakub Warzecha
Gratulujemy!
K.Skiba
Zdrowe sałatki owocowe
W ramach realizacji programu „Owoce i warzywa w szkole” uczniom klasy I a została przybliżona tematyka zdrowego odżywiania, a szczególnie zapotrzebowania na witaminy w okresie jesiennym. Po wprowadzeniu tematu oraz omówieniu zasad higieny i bezpiecznego operowania nożem, uczniowie przystąpili do wykonania sałatki owocowej. Dzielnie kroili różnego rodzaju owoce przy zgodnej współpracy w zespole. Po połączeniu wszystkich składników i skropieniu sałatki limonką przystąpili do degustacji. Wszystkim bardzo smakowały jesienne witaminki zawarte w pysznej sałatce owocowej. Dzieci zajadały ją z wielkim apetytem.
M. Woźniak
II c dołączyła do „Gangu Słodziaków”
Uczniowie z klasy 2 c przystąpili do konkursu edukacyjnego „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków”, którego patronatem jest sieć sklepów „Biedronka”. Głównym założeniem projektu jest wyrabianie nawyku codziennego czytania wśród dzieci. Drugoklasiści złapali „bakcyla czytania” w domu i w klasie, a 4 października wzięli udział w zajęciach w bibliotece szkolnej, gdzie wysłuchali fragmentu książki Renaty Piątkowskiej „Gang Słodziaków” czytanej przez Panią Kasię, nauczycielkę biblioteki. Dzięki Zajęczycy Zuzi, jednej z bohaterek książki, uczniowie poznali prawdziwe znaczenie słowa OPIEKA. Rozwiązali krzyżówkę, wypowiadali się na temat potrzeby troszczenia się o innych, wskazywali osoby z najbliższego otoczenia, które się nimi opiekują lub takie, które tej pomocy potrzebują. Podsumowaniem zajęć było wypożyczenie książek przez wszystkich uczniów i obietnica złożona Pani Kasi o rychłym powrocie do szkolnej wypożyczalni. Dziękujemy, Pani Kasiu… na pewno wrócimy.
K. Kołodziej
Wybory do samorządu szkolnego
3 października odbyły się wybory do Szkolnego Samorządu Uczniowskiego. Udział w głosowaniu wzięli uczniowie klas II, III i IV wraz z nauczycielami. Największą ilość głosów (45) otrzymała Julia Momot z klasy IV b, która będzie pełniła rolę zastępcy przewodniczącego SSU. Członkami SSU zostali również: Zuzanna Główczewska z klasy III a (23 głosy), Oliwier Goszka z klasy IV c (19 głosów), Roksana Majchrzak z klasy IV d (18 głosów) i Liliana Szklarek z klasy III b (15 głosów).
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy miłej współpracy z całą społecznością uczniowską!
L. Kozera
Sezonowe warzywa i owoce
W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Przyroda i ja” w czwartek 4 października klasa I b wraz z wychowawczynią B. Kuklińską wybrała się na pilskie Targowisko Miejskie. Uczniowie przeszli główną alejką, gdzie przyglądali się i podziwiali piękne, zdrowe okazy warzyw i owoców. Dzieci poznały sezonowe owoce z sadu takie jak: śliwki, winogrono, gruszki, jabłka oraz warzywa: paprykę, pomidory, brukselkę, jarmuż, dynię, kabaczki. Przy okazji wymieniały się wiedzą o tych warzywach. Wiedziały, która część jest jadalna, a która nie. Przechodząc od straganu do straganu uczniowie dyskutowali co najbardziej lubią jeść i jakie owoce najczęściej kupują ich rodzice. Pierwszoklasiści dowiedzieli się , że niektóre owoce i warzywa należy spożywać właśnie teraz, gdyż obecnie dojrzewają i są najlepsze. Dlatego właśnie nazywamy je „sezonowymi”. Pierwszoklasiści obiecali, że warzyw i owoców nie zabraknie w ich śniadaniówkach.
B. Kuklińska
Czy wiesz jak…, czy wiesz że…”
W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „ Czy wiesz jak… czy wiesz, że…?” uczniowie klasy I a rozpoczęli przygodę z poznawaniem świata w inny, nietypowy sposób. Zajęcia prowadzone są z zastosowaniem elementów metod Marii Montessori, która wierzyła w ogromne możliwości dziecka, jego inteligencję i wspierała spontaniczność i twórczość dzieci.
Każde dziecko posiada ogromną potrzebę odkrywania świata i doświadczania, w związku z tym na zajęciach dzieci pracowały samodzielnie na matach, a nie w szkolnych ławeczkach. Po obejrzeniu filmiku, w jaki sposób powstają przybory szkolne oraz po wysłuchaniu ciekawostek zaprezentowanych przez wychowawcę klasy, same przystąpiły do działania. W związku z dużą ilością połamanych kredek, dzieci postanowiły wykonać swoje kredki własnoręcznie. Zajęcia dostarczyły im dużo emocji i ciekawych doświadczeń. Z radością i niecierpliwością pierwszaki czekają na kolejne ciekawostki.
M. Woźniak
Poznajemy przyrodę z Gangiem Słodziaków
W ramach rozwijania kompetencji czytelniczych oraz realizacji projektu edukacyjnego „Przyroda wokół nas„ uczniowie klasy I B wraz z wychowawczynią B. Kuklińską wzięli udział w imprezie czytelniczej. W poniedziałek 1 października udali się do biblioteki szkolnej i wysłuchali fragmentów książki Renaty Piątkowskiej z serii popularnego ostatnio „Gangu Słodziaków”. Uczniom czytała pani Natalia Jankun, mama jednego z uczniów. Dzieci znały już fragmenty książeczki i jej bohaterów, gdyż mówiły o nich na lekcji. Pierwszoklasiści wybrali do wysłuchania rozdział o rysiu Rysiu i sowie Zosi. Z ogromnym zainteresowaniem chłonęły opowieści o tych zwierzątkach. Dzieci poznały cechy charakterystyczne rodziny kotów – rysia, lwa, i zwykłego domowego kotka. Potem dowiedziały się jeszcze, że srokę nazywa się ”złodziejką”, bo lubi zabierać różne świecidełka. Warto dodać, że każdy rozdział książeczki oprócz przygód zwierząt, zawiera również aspekt wychowawczy. Pierwszoklasiści zachęceni treścią książki obiecali sięgać po nią z rodzicami w domu, by poznać losy pozostałych bohaterów.
B. Kuklińska
Kartki dla Powstańców Warszawskich
2 października 1944 po 63 dniach bohaterskich walk, zakończyło się kapitulacją Powstanie Warszawskie. Chcąc powiedzieć „dziękuję” Powstańcom Warszawskim klasa VI B wzięła udział w projekcie edukacyjnym BohaterON . W jego ramach uczniowie wysłali kartki pocztowe do żyjących uczestników Powstania Warszawskiego. Tegoroczna „Kartka dla Powstańca” jest kontynuacją inicjatywy zapoczątkowanej z okazji 70 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. W 2014 roku dzieci z 30 szpitali z całej Polski wykonały własnoręcznie biało-czerwone kartki. Wzruszające prace małych pacjentów zostały przekazane uczestnikom walk o stolicę. Cieszymy się, że mogliśmy włączyć się w zainicjowany 4 lata temu dialog pokoleń.
M. Łożyński
Kropkowe działania na platformie e-Twinning
Dzień Kropki obchodziliśmy w naszej szkole 3 tygodnie temu, ale nadal nasi nauczyciele pracują nad dokumentowaniem podjętych przez nas działań. Jednym z nich było przygotowanie na platformie e-Twinning międzyszkolnej wirtualnej kroniki, w której znajdą się zdjęcia z wielu polskich szkół. Przedsięwzięcie to zakończyło się sukcesem, dlatego z przyjemnością prezentujemy Wam kronikę „Dot Day, czyli Kropka 2018”. 🙂
I. Bartol